Ahad, 7 September 2008

Siapa Kata Suara Keadilan Penipu ?? - Malaysiakini


Kecoh dibuatnya apabila Akhbar rasmi PKR iaitu Suara Keadilan (edisi 4-11 September 2008) mengeluarkan satu statement yang menyebut Tan Sri Musa Hasan koma dan lumpuh selepas menjalani pembedahan pintasan koronari di Institut Jantung Negara (IJN) pada 19 Ogos lalu. Beliau yang juga ketua Polis Negara telah tampil untuk menafikan 'penipuan' yang dibawa oleh akhbar tersebut.

Dalam blog Puan Nuraflah ada mengemukakan beberapa persoalan yang hanya mengaitkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Suara Keadilan tempohari tapi bagi saya ini hanya permainan politik yang direka khusus untuk Musa Hasan. Selepas menjalani pembedahan kita dapat lihat pengarah utama kes liwat terus senyap tanpa diketahui apa statusnya. Gani Patail ?? entahlah, maybe sedang mereka skrip yang terbaik untuk dilakonkan apabila Musa Hasan sembuh nanti.

Berbalik kepada kenyataan saya berhubung "permainan politik yang direka khusus untuk Musa Hasan". Ini ada kaitan dengan strategi PKR untuk mengetahui status Musa Hasan yang selama ini berdiam diri selepas menjalani pembedahan pintasan koronari. Semua maklum yang Musa Hasan merupakan salah seorang pelakon utama yang terbabit dalam kes liwat 2 dimana kes kali ini melibat DSAI dan budak yang bakal dimakan 'sesumpah' Saiful.

Cuba kita perhatikan dan ia ada kaitan dengan kes 16 Sept ini. Tetapi dengan kuasa Allah si Musa Hasan ini terpaksa berehat selama 2 bulan. Dalam tempoh tersebut kita dapat lihat pimpinan BN tentunya semakin mengelabah apatah lagi salah seorang perancang utama mereka 'injured' dan terpaksa berehat panjang. Atas faktor ini jugala saya rasa BNBBC telah mengatur lawatan ke 'oversea' 7-19 Sept bagi menyelamatkan keadaan BN.

Ini hanya sekadar pandangan peribadi tetapi bagi saya ada juga logiknya. Tetapi yang pasti kedudukan BN sebagai parti 'Giant' di Malaysia semakin tercalar apabila yang terkini Bekas Pengerusi Gerakan Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Tan Kee Kwong, 61, menyertai PKR...Apa nak jadilah dengan BN la ni....?? mungkin Pak Lah boleh tolong jawabkan di dalam mimpinya nanti...

silembiks : Gambar utama ku 'copy' & 'paste' dari blog Puan Nuraflah

1 ulasan:

Aapai berkata...

memang parti PKR itu penipu besar,jangan parti kau ditipu sekali sudahlah,PKR bermaksud PARTI PENIPU KEPADA RAKYAT.