Rabu, 10 September 2008

Ahmad Ismail 'Tidak' Akan di Ambil Tindakan - Malaysiakini

Dalam bulan Ramadhan Al-Mubarak ini semua iblis dan syaitan di rantai di Neraka, tetapi agak malang bagi seorang insan yang bernama Ahmad Ismail, tiba-tiba dia mengamuk tak tentu pasal, dari tak dikenali terus popular di dada utama akhbar dan televisyen. Secara ringkasnya beliau merupakan Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera, memang tidak dikenali ramai dan kalau yang mengenali beliaupun mereka disekitar kawasan Bukit Bendera sahaja. Menurut Puan Emy yang juga Ketua Gerakan Pu3 UMNO Melaka pun tak kenal siapa dia Ahmad Ismail, kalau Ahmad Jais boleh jadi beliau kenal.

Beliau mula dikenali selepas membuat satu kenyataan yang berunsur hasutan dan perkauman. Walaupun si Najib sudah mewakili beliau untuk memohon maaf dari UMNO tetapi beliau tetap dengan kepala batunya. Hari esok kita akan dapat lihat apa nasib Ahmad di dalam politik tanahair. Adakah ia bakal dikuburkan atau sebaliknya. Bagi saya, UMNO ini parti yang pemaaf, yela cuba kita berbalik dengan kisah Ezam si kuda trojan, dulu dia antara orang yang lantang bersuara dan memuntahkan segala penyelewengan yang dibawa oleh kerajaan Barisan Nasional sehingga beliau dihumban di dalam sel akibat mendedahkan rahsia kerajaan.

Hampir 10 tahun Ezam mencanang keburukan UMNO, Tetapi kini UMNO sudah menerima lamaran Ezam untuk kembali kepada UMNO. Jika Ezam yang popular serta dianggap duri dalam daging dalam perjuangan UMNO, juga bekas SU peribadi DSAI banyak mengetahui rahsia kerajaan BN yang korup dengan mudah diterima kembali dalam UMNO apatah lagi kes si Ahmad Ismail. Walaupun ia berunsur perkauman dan saya rasa esok keputusan pasti positif dan yang paling kuat pun keahlian beliau digantung untuk seketika waktu.

Itu sekadar pandangan peribadi saya, ini antara sejarah yang lepas dapat kita saksikan. Kes Ezam, kes Sang Kelembai, Amid Nordin, Isa Samad, Rahim Tamby Chik, Muhamad Taib dan ramai lagi, mereka semuanya terselamat sampai ke lani. Walaupun pada asal kita dapat lihat politik mereka semua ini makin kabur apatah lagi terbabit dengan penentangan terhadap pimpinan tertinggi atau masalah penyelewengan dalam parti, tetapi akibat pandai membodek dan menjilat lebih dari itu maka posisi mereka dalam parti semakin selamat.

Tak percaya, lihat sajalah besok keputusan si Ahmad Ismail....Bagi saya inilah antara senario politik yang terdapat di dalam UMNO...Jika beginilah maka tak mustahillah parti yang bertunjangkan membantu kaum Melayu bakal musnah jika manusia yang korup ini dikekalkan..bukan itu sahaja, keselamatan Negara juga semakin terancam dengan isu perkauman yang diputarkan...Agak malang jika hasil keputusan esok menjadi begini dibawah pemimpin yang 'LEMBIK' seperti Pak Lah..

silembiks : sekadar pandangan peribadi berdasarkan kes-kes yang membabitkan pimpinan UMNO yang lepas..

Tiada ulasan: