Sabtu, 6 September 2008

Gerakan Ancam Keluar BN, Terbukti BN Semakin Nazak - Malaysiakini


Jika sebelum ini kita sentiasa dengar kenyataan dari pimpinan tertinggi kerajaan Barisan Nasional yang begitu yakin bahawa Parti tersebut masih utuh dan relevan untuk pemerintahan di Malaysia.

Tetapi sumber dari KLPOS yang bertarikh pada 06 Sep 2008 telah memaklumkan bahawa Parti Gerakan telah mengugut untuk keluar dari Barisan Nasional sekiranya tidak dilakukan sebarang perubahan atau pembaharuan bagi mengembalikan semula kegemilangan BN.

"Menurut Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, Gerakan masih belum menetapkan masa khusus untuk bertindak seperti itu, namun akan berbuat demikian dalam satu tempoh yang dianggap munasabah.

Jadi terbuktilah bahawa kenyataan yang keluar dari pucuk kepimpinan tertinggi hanyalah dusta belaka dan mereka sendiri gusar berikutan masalah yang melanda mereka semakin meruncing apatah lagi isu yang membabitkan lebih 30 orang MP dari Barisan Nasional akan melompat ke Pakatan Rakyat."

Atas faktor ini jugala saya rasa BNBBC telah mengatur lawatan ke 'oversea' 7-19 Sept. Mungkin hanya mereka sahaja yang dapat menjawabnya kenapa tarikh itu yang dipilih. Mengikut pandangan Ketua Pemuda PAS Negeri Melaka, Ustaz Kamarudin Sidek di dalam blog beliau, ini semua gara-gara tarikh 16 September yang menghantui mereka..( Klik disini juga untuk membaca artikel yang berkaitan dengan perenggan ini )

Tapi yang pasti bahawa BN sebenarnya dalam keadaan yang semakini bergolak dan tiada yang mustahil di dunia, Parti yang berusia lebih 50 tahun kini bakal di'talkin'kan..

Tiada ulasan: