Isnin, 8 September 2008

UMNO Sama Saja Seperti Jalan Berlubang Yang Perlu Di Turap - Malaysiakini


Bila sebut pasal jalan berlubang, semua orang marah. Mana tak marahnya, yela kalau jalan berlubang macam-macam masalah boleh timbul seperti tayar bocor, rim bengkok dan yang paling tak best nya pulak jatuh dari motor. Isu pasal jalan yang berlubang sudah saya bangkitkan pada bulan lepas tapi jalan disitu masih tetap berlubang-lubang seperti permukaan bulan.

Tapi bukan pasal jalan yang hendak saya jadikan isu tapi pasal UMNO. Walaupun saya bukan ahli mahupun penyokong UMNO tetapi saya merasakan patut juga menulis artikel berkenaan dengan UMNO. Tapi ia sekadar pandangan. Bagi saya UMNO sekarang ini boleh disamakan dengan jalan yang berlubang. Kenapa ?? Sila rujuk pada artikel ini...

Link yang saya lampirkan itu hanyalah sebahagian cerita yang dapat saya kongsikan, tetapi jika masalah yang membabitkan amalan kronisme, politik wang dan sebagainya gagal diatasi tidak mustahil nasib UMNO sama seperti jalan yang saya ceritakan.

Seperkara lagi, jika masalah pemimpin atasan mereka yang korup tidak dapat dibasmi tidak mustahil UMNO yang dibentuk oleh Datuk Onn Jaafar bakal menjadi parti yang bakal di'talkin'kan....Jadi tak salah untuk saya menyamakan yang UMNO ni seperti jalan berlubang yang menanti masa untuk diturap semula...Saya tak suka menjadi pengampu tetapi tak tahulah rakan-rakan UMNO yang lain..maybe dengan cara mengampu kedudukan mereka makin terjamin...Masalah Rakyat ?? pergi bla, yang penting kantung poket aku penuh...

Tiada ulasan: