Rabu, 10 September 2008

Isu Ahmad Ismail : UMNO Sebenarnya Mencetus Api Perkauman - Malaysiakini

Jagoan baru dari UMNO sekali lagi mencetus satu kontroversi yang terus menerus. Kiranya mahu menjadi pembela Melayu konon, tapi ke'bodoh'an yang dilakukan oleh mereka telah mengakibatkan keadaan kaum Melayu dan Cina semakin tegang apatah lagi kontroversi terbaru ini sengaja ditimbulkan oleh Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail.

Dalam sidang akhbar semalam, salah seorang kroni Ahmad Ismail bukan setakat telah menurunkan gambar Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon bahkan telah mengoyakkannya. Ini salah satu tindakan yang biadap dan kurang ajar bagi seorang pimpinan apatah lagi beliau seorang Melayu beragama Islam. Kenapa Pak Lah begitu lewat mengambil tindakan, kenapa lagi mula beliau tidak melarang tindakan Ahmad Ismail ?? Masih lena lagikah beliau ??

Sebelum ini Najib sudah memohon kemaafan bagi pihak UMNO kepada MCA berikutan keceluparan Ahmad dalam mengeluarkan kenyataan., tetapi Ahmad tetap Ahmad, manusia yang nampaknya semakin hilang kewarasan sebagai seorang manusia yang normal. Beliau tetap mempertahankan prinsipnya bodohnya berhubung kenyataannya yang berbaur perkauman bahawa masyarakat Cina merupakan pendatang di negara ini.

Bukan itu saja, pemimpin atasan mereka sudah tidak dipandang lagi, kononnya beliaula pendekar Melayu untuk zaman moden. Kalaulah saya jadi Pak Lah, dah lama saya hantar kera sekor ni Iraq untuk berperang disana. Sekurang-kurangnya disana barulah dia boleh berfikir secara waras..Hidup kat Malaysia menyusahkan orang saja....

Dengarnya Pak Lah murka dan hendak bersemuka dengan pendekar melayu terakhir ini. Hukuman apa yang bakal diterima, kita tunggu sajala...Kata Pak Lah bagi dia discuss dengan Najib dulu...ho ho ho, paling kuat pun dia diberikan amaran..tak tahu pulak kalau Pak Lah nak lucut keahlian UMNO..tapi kalau ikut kenyataan wanita Gerakan, pecat saja si Ahmad dan sumbat saja dalam ISA...kata merekala....

silembiks : koh Tsu Kon dan umumkan 'lafaz cerai' dengan Umno P.Pinang serta merta... mmm nampaknya bukan setakat dah retak, malah dah hancur berkecai....Pak Lah pulak, dah puas tido, barula terhegeh-hegeh datang nak selesaikan masalah..kononnya nak minta mereka 'rujuk' kembali...agak2 kalian semua, berjaya ker ??

Tiada ulasan: