Jumaat, 12 September 2008

UMNO Pencetus Perbalahan Masyarakat Di Malaysia - Malaysiakini

Dalam saat-saat kehancuran, UMNO mula bermain bermacam-macam isu tanpa memikirkan kesan negatif terhadap perancangan bodoh mereka. Terkini Khir Toyo telah membuat satu kenyataan berhubung dengan isu azan dimana menurut beliau di dalam akhbar Utusan Malaysia yang bertarikh pada 9 September 2008, ada usaha larang azan di masjid-masjid Selangor.

Menurut beliau yang juga bekas Menteri Besar Selangor, ada usaha pihak yang dipercayai didalangi salah sebuah parti yang membentuk kerajaan negeri itu, membuat petisyen membantah azan di Puchong dan Kota Damansara.

Mmmmm....kenyataan Khir Toyo rupanya lagi hebat jika hendak dibandingkan dengan si Ahmad Ismail, kerana isu Ahmad hanya membabitkan perkauman sebaliknya isu Khir Toyo membabitkan semua Orang Islam di Malaysia. Tak sangka yang UMNO selama ini menolak agama Islam sebagai pegangan kini berusaha menjadi pembela.

Banyak juga pandangan dan info berkenaan dengan isu ini, antaranya merujuk dari blog Puan Nuraflah dimana beliau telah membuat dua perbandingan kenyataan dari Dr Siti Mariah Mahmud dan Dr Khir Toyo .

Tetapi bagi saya, saya lagi suka mengambil tulisan dari YB Teresa Kok berkenaan dengan isu ini. Mungkin anda sendiri dapat menilainya. Klik disini untuk selanjutnya.

Bagi saya, apa jua perkara yang berlaku sekarang ini adalah satu propaganda dari UMNO sendiri. Tambahan kedudukan politik mereka di Malaysia semakin terancam berikutan beberapa MP dari Barisan Nasional akan menyeberangi untuk menyertai Pakatan Rakyat. Tak termasuk lagi kes di Negeri Sembilan yang semakin merunsingkan MB nya, Mohamad Hasan...

Tiada ulasan: