Jumaat, 3 April 2009

UMPAN PERTAMA NAJIB SELEPAS MENJADI PM...


Wajar kita bersyukur diatas penarikan semula pengantungan 2 akhbar PR serta pembebasan 13 tahanan ISA. Tapi anda semua ingat, itu hanyalah gula2 yang dimainkan oleh Najib selepas menjadi PM. Kita sama2 tunggu tindakan selanjutnya. Maybe dia ingat dengan cara ni masyarakat akan lupa kejahatan yang pernah beliau lakukan......Ingat Najib, PRK ini merupakan ujian pertama kau selaku PM. Nak lihat sokongan rakyat macam mana kita sama2 saksikan....kini sudah sampai masanya KERAjaan BN diajar oleh rakyat...!!

Penggantungan dua akhbar berpengaruh Harakah dan Suara Keadilan ditarik balik serta-merta malam ini dan 13 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) turut dibebaskan.

"Saya ingin mengambil kesempatan ini mengumumkan bahawa kerajaan akan menarik balik larangan penerbitan sementara bagi dua surat khabar, membebaskan 13 tahanan ISA, berkuatkuasa serta-merta," kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Walaupun beliau tidak menyebut secara khusus dua akhbar terbabit, tetapi sudah menjadi pengetahuan umum bahawa akhbar PAS dan PKR itu telah digantung sementara penerbitannya sejak 23 Mac lalu.

Datuk Seri Najib Abdul Razak, yang secara rasmi mengangkat sumpah di depan Yang di-Pertuan Agong jam 10.10 pagi tadi, membuat kenyataan sulung itu ke seluruh negara di TV1.

Dalam ucapan sulungnya selama lapan minit sebagai perdana menteri, Najib juga berjanji untuk menyemak semula ISA dalam masa terdekat.

"Proses kajian semula terhadap ISA juga dimulakan," tambahnya.

Pengumuman Najib itu dilihat selari dengan desakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini supaya perdana menteri baru itu bertindak lebih demokratik termasuk menarik larangan ke atas dua penerbitan tersebut dan membebaskan tahanan ISA.

Difahamkan, antara tahanan yang akan dibebaskan itu termasuk pemimpin Hindraf dan tahanan yang disyaki anggota Jemaah Islamiah (JI).

Dalam ucapan itu juga Najib berkata, sudah tepat masanya mengambil langkah-langkah sedemikian untuk mengukuhkan keyakinan rakyat terhadap pihak berwajib atas soal keselamatan dan mengembalikan keutamaan kita untuk menangani ancaman yang dianggap berbahaya dan munasabah.

"Kementerian Dalam Negeri akan memberi butir-butir selanjutnya selepas ini," tambahnya.

Pengumuman mengejut penarikan semula penggantungan akhbar PAS dan PKR itu dijangka memberi kesan besar ke atas tiga pilihanraya kecil yang sedang berlangsung di Perak, Kedah dan Sarawak.

Tabloid dwimingguan Harakah dan mingguan Suara Keadilan digantung serta-merta selama tiga bulan mulai 23 Mac - tindakan yang dianggap cuba menghalang keberkesanan kempen dua parti itu dalam pilihanraya di parlimen Bukit Gantang, DUN Bukit Selambau dan DUN Batang Ai.

"Saya menyedari bahawa sekarang adalah masa yang cukup mencabar bagi setiap warga. Saya komited, kepimpinan akan berdiri kukuh untuk menghadapi krisis ekonomi yang kini melanda seluruh dunia, termasuk negara kita.

"Saya akan tetap berpegang kepada iltizam untuk memenuhi keperluan, kepentingan dan aspirasi setiap warga Malaysia. Dengan ini, saya mengajak seluruh warga untuk sama-sama melaksanakan satu transformasi besar buat negara dengan semangat 'satu Malaysia' - rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan."

UMNO POLITIKKAN KHUTBAH JUMAAT DIBUKIT GANTANG

Umno betui-betui haprak!! Hari tu...depa kata Nizar rampas mikrofon masjid. Tapi bila kita siarkan pengakuan imam yang bertugas yang menceritakan hal yang sebenar...Zamry ubah cakap. Tapi tak mengaku dia berbohong!! Orang macam ni hangpa nak pilih jadi wakil hangpa?

Awal pagi tadi...aku post satu suratkhabaq lama. Tu yang berlaku tahun 1996...maka adalah puak-puak yang menyalak mengatakan yang tu cerita basi.

Hari ni..aku post pulak yang terbaru..baru dapat semalam. hangpa tengok sendiri macam mana Umno berlindung disebalik Raja untuk menyalahgunakan mimbar Jumaat untuk berkempen pilihanraya. Sapa yang menyalahgunakan masjid? Hangpa tengok sendiri.Posted by matsamankati | 17:36 | |






Satu salinan teks khutbah Jumaat telah diedarkan kepada semua Imam masjid didalam kawasan Bukit Gantang...untuk dibacakan ketika sembahyang Jumaat hari ini. (3/4/09)

Boleh dikatakan hampir semua orang-orang yang memegang jawatan dalam masjid dah meluat dengan perangai pemimpin Umno. Bila tiba pilihanraya...semuanya nak guna masjid. Habis pilihanraya...tak nampak muka.

Hari tu...Imam masjid Simpang pun dah meluat kat pemimpin Umno...sampai sanggup kedepan untuk bercakap perkara yang sebenar...walaupun dia tau, dia mungkin akan dikenakan tindakan macam Ramlang Porigi.

Hari ni...sorang lagi imam tampil kedepan untuk memberitahu kebobrokan Umno...sampai sanggup mengeluarkan arahan untuk membaca khutbah Jumaat yang meminta orang ramai menyokong calon Umno. Awat la teruk sampai lagu tu?

Tadi...kami semua pi sembahyang Jumaat di masjid berlainan...tapi tak ada satu pun imam yang baca khutbah yang diarahkan oleh Umno. Tapi bila habis sembahyang Jumaat..kami tanya kat imam.

Jawapannya hampir sama...."Tak kebuloq!!!"

Bila kami tanya pasai apa....rupa-rupanya depa dapat arahan dari JAIP supaya jangan baca khutbah Umno. ha..ha..ha... baru ada akai! Dulu masa Jumry jadi Pengarah JAIP...boleh la hangpa katuk kepala imam. La ni Ust. Mohd. Nor Mansor...

Bagi yang tak boleh nak baca jawi...aku salin balik dalam rumi.


Muka depan.
Khutbah Jumaat.

Sempena pilihanraya kecil Bukit Gantang.

Kesetiaan kepada raja dan negara.

7 Rabiulakhir 1430h 3 April 2009

Disediakan oleh Biro Agama Umno Bahagian Bukit Gantang Perak Darul Ridzuan


Muka 1.
Khutbah Jumaat Kesetiaan kepada Raja dan Negara
Sidang Jumaat yang dihormati, Kita amat bersyukur kerana masih diberi peluang oleh Allah Taala untuk menghuni buminya ini, maka wajiblah kita membuktikan kesyukuran kita padanya dengan menjunjung segala perintah-perintahnya dan meninggalkan segala larangan-laranganya. Mimbar hari ini ingin menyentuh tentang tajuk 'kesetiaan dan ketaatan kepada ulil-amri. Sidang Jumaat yang dihormati, Allah Taala telah berfirman didalam Surah An-Nisa, ayat 59, (Surah an-Nisa)...


Muka 2.


Ertinya, Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada Ulil-Amri (Orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (kitab) Allah dan (sunnah) Rasulullah. Jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu) dan lebih elok kesudahannya. Ayat diatas jelas menunjukkan bahawa umat islam wajib mentaati Allah, juga mentaati Rasulullah dan pemimpin-pemimpin yang berkuasa. Dalam konteks negeri Perak iaitu negeri kita ini, maka ulil-amri yang dimaksudkan ialah Sultan. Ini adalah kerana Sultanlah yang menjaga urusan agama, Sultanlah yang menentukan tarikh puasa dan hari raya, Sultanlah yang meluluskan enakmen pentadbiran agama dan Sultanlah yang melantik mufti, para imam dan memberi tauliah mengajar. Oleh itu, kita tidak boleh menderhakai Sultan dan pemimpin-pemimpin negara terutama pemimpim-pemimpin Umno yang telah banyak berjasa kepada negara. Sesiapa yang menderhakai Sultan dan pemimpin negara, maka dia telah melanggar dan menyalahi rukun negara iaitu kesetiaan kepada Raja dan Negara. Penderhaka atau bughah menurut hukum hudud Islam halal darah mereka untuk diperangi.


Muka 3.


Sidang Jumaat sekelian, Merujuk kepada ucapan Perdana Menteri kita baru-baru ini, janganlah kita menjadi ekstremis agama dan kaum. Ekstremis agama bererti memperalatkan agama untuk kepentingan diri sendiri. Sikap ini akan menyebabkan seseorang itu menjadi Pak Turut kepada nafsu dan sanggup mengada-adakan ajaran yang bukan dari ajaran Islam. Contohilah Yang Amat Berhormat Perdana Menteri kita yang telah memperkenalkan Islam Hadhari sebagai satu ajaran yang sangat menepati ajaran Islam sebenarnya. Islam Hadhari adalah suatu prinsip alternatif terbaik untuk manusia bagi mencapai kebahagiaan didunia dan akhirat. Sesungguhnya tujuan Islam Hadhari dirangka diantaranya untuk merangsang cara hidup sihat dan bersih dari amalan-amalan negatif seperti rasuah dan politik wang. Rakyat memang amat memerlukan pemimpin dan penguasa yang bersih dari rasuah dan politik wang. Oleh itu, mimbar menyeru kepada seluruh ahli jemaah supaya terus menyokong perlaksanaan Islam Hadhari dinegara yang kita cintai ini. Sidang Jumaat yang dihurmati sekelian, Rasulullah S.A.W ada bersabda: "Hubbul watani minal iman" Cintakan tanah air adalah sebahagian dari iman.


Muka 4.


Hadith ini mengajar tentang erti keimanan. Iman bukan hanya sembahyang dan puasa tetapi sifat patriotik terhadap negara juga adalah juga sebahagian dari iman. Negara kita pernah dijajah sejak tahun 1511 lagi. Portugis, belanda, Inggeris, jepun, semuanya telah dihalau dari bumi tanah air kita melalui semangat patriotik dan semangat kebangsaan pemimpin-pemimpin melayu kita. Itulah jasa besar mereka, itulah jihad mereka. Perkara ini telah dipertegaskan oleh Menteri Pelajaran Dato Seri Hishamuddin Tun Hussein Onn, baru-baru ini bahawa sejarah telah menyaksikan hanya pemimpin-pemimpin Umno lah sahaja yang bertungkus lumus memerdekakan tanah air kita. Oleh itu, marilah kita terus memperteguhkan perjuangan Melayu dengan menyokong dan mengundi calon Barisan Nasional dalam pilihanraya yang sedang berlangsung ini. Barokallahuliwalakum filquranil azim......

(Aku tak suka merumikan ayat-ayat Quran kerana boleh memberikan sebutan yang tak betul)

AKU ambik di blog Politik Banjar

p/s : time nak pilihanraya barula puak2 UMNO ingat surau n ingat Islam...celaka punye orang.....sah, memang UMNO dah terdesak kat sana......tunggu nak pupus je....teori RAHMAN dah lengkap...pasni, PRU 13 hancur leburla UMENO

NIZAR MAHU ZAMBRY MAMAK BUKTIKAN KESAHIHANNYA SEBAGAI MB


Mahkamah Tinggi (Rayuan dan Kuasa-kuasa Khas) di sini hari ini menetapkan esok bagi mendengar permohonan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berhubung usaha mendapatkan kebenaran mahkamah untuk memulakan prosiding mencabar perlantikan Datuk Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak.

Hakim Datuk Abdul Aziz Abd Rahim berkata dalam kes permohonan semakan kehakiman itu, isu pertama yang perlu diputuskan ialah sama ada kebenaran untuk memulakan prosiding tersebut boleh diberikan kepada pihak pemohon, Mohammad Nizar.

Beliau kemudian memerintahkan peguam Mohammad Nizar, Sulaiman Abdullah, dan Peguam Kanan Persekutuan Datuk Kamaluddin Md Said, bagi pihak Peguam Negara, untuk berhujah mengenai isu itu pada pukul 2.30 petang esok.

Permohonan semakan kehakiman itu telah didengar semula di Mahkamah Tinggi setelah Mahkamah Persekutuan pada 23 Mac lalu menetapkan bahawa isu mengenai takrif Perkara 16 (6) Undang-undang tubuh Negeri Perak perlu didengar dan diputuskan oleh Mahkamah Tinggi dan perkara itu hanya boleh dirujuk kepada Mahkamah Persekutuan menerusi rayuan.

Panel lima hakim itu mengarahkan agar kes tersebut dirujuk semula ke Mahkamah Tinggi untuk didengar oleh Hakim Lau Bee Lan, selain turut mengetepikan semua perintah Mahkamah Rayuan pada 20 Mac.

Abdul Aziz, yang baru bertukar hari ini ke mahkamah itu dari Mahkamah Tinggi di Sarawak, merupakan hakim (Mahkamah Tinggi) ketiga yang mendengar kes itu, sebelum Pesuruhjaya Mohamad Ariff Md Yusof, yang telah memutuskan untuk menarik diri, dan Hakim Lau Bee Lan, yang telah mengarahkan supaya kes itu dirujuk ke Mahkamah Persekutuan.

Dalam prosiding pagi tadi, Kamaluddin memberitahu mahkamah, pihak Peguam Negara akan membantah permohonan Mohammad Nizar untuk mendapatkan kebenaran itu.

“Mahkamah Persekutuan telah meletakkan status quo dalam kes ini, oleh itu jika permohonan ini diteruskan, kami perlu membantah supaya kebenaran (untuk memulakan prosiding) tidak diberikan,” katanya.

“Saya mohon satu penangguhan kerana notis bantahan belum diserahkan lagi, saya perlu masa untuk meneliti alasan (bantahan) pihak Peguam Negara,” balas Sulaiman.

“Saya bercadang supaya perbicaraan kes ini dibuat selewat-lewatnya minggu depan. Kalau esok kita boleh mendengar hujahan permohonan mendapatkan kebenaran, hari Jumaat saya boleh berikan keputusan. Jika kebenaran diberikan, perbicaraan boleh dibuat minggu hadapan.

“Saya yakin Datuk Kamaluddin dan tuan Haji Sulaiman mempunyai banyak pengalaman, dan dengan dibantu rakanrakan lain, boleh menjalankan hujahan ini dalam masa satu hari (esok),” kata Abdul Aziz, yang mengarahkan supaya Kamaluddin menyerahkan hujahan bantahan bertulis mereka ke mahkamah dan satu salinan kepada pemohon hari ini.

Pada 13 Feb, Mohammad Nizar, 52, yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, memohon diadakan semakan kehakiman bagi mengisytihar dirinya sebagai Menteri Besar Perak yang sah dan untuk mendapatkan injunksi melarang Zambry daripada melaksanakan tugas sebagai Menteri Besar.

Beliau juga memohon mendapatkan takrif mengenai Perkara 16 (6) Undang undang Tubuh Negeri Perak sama ada jawatan Menteri Besar boleh dikosongkan jika:

i) Menteri Besar telah memberi nasihat kepada Sultan supaya membubarkan Dewan Undangan Negeri;ii) Tidak berlaku pembubaran dewan;iii) Tidak ada undi tidak percaya terhadapnya di dewan undangan negeri;iv) Tidak berlaku peletakan jawatan oleh beliau.

Mohammad Nizar juga mahu supaya Zambry membuktikan kesahihannya sebagai Menteri Besar.

SAH, NAJIB JADI PM KE ENAM


Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak hari ini dengan rasminya dilantik perdana menteri Malaysia keenam apabila istiadat pengurniaan surat cara pelantikan dan istiadat mengangkat sumpah serta menyimpan rahsia berlangsung di Istana Negara, 10 pagi.

Pemimpin-pemimpin kanan negara, pegawai kanan kerajaan dan dif-dif kehormat dari dalam dan luar negara diundang untuk menyaksikan peristiwa penting dan bersejarah ini.

Balairong Seri sekali lagi menyaksikan peralihan politik negara ini dalam usianya 52 tahun selepas kemerdekaan.

Stesen RTM akan menyiarkan secara langsung istiadat pelantikan dan mengangkat sumpah jawatan serta sumpah rahsia Najib sebagai perdana menteri walaupun kesemua 81 ahli parlimen pembangkang membantahnya.

Mereka memohon Yang di-Pertuan Agong menunda majlis tersebut sehingga satu suruhajaya bebas dibentuk untuk membersihkan ahli parlimen Pekan itu daripada sebarang dakwaan salah laku - antara yang popular, berkaitan kematian Altantuya Shaariibuu dan komisyen pembelian kapal selam Scorpene.

pak lah and najib raising the umno flag agm 2009 260309 02Najib menggantikan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dalam pelan peralihan kuasa Umno dan negara susulan ketewasan mengejut dan terburuk dalam sejarah BN pada pilihanraya umum lalu.

Dilahirkan pada 1953 di Kuala Lipis, Pahang, Najib merupakan anak sulung perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein dan Rahah Mohamad Noah.

Beliau mendapat pendidikan awal di St John Institution, Kuala Lumpur sebelum meneruskan pelajaran ke Maven Boy's College, Worchestershire, England.

Najib kemudiannya melanjutkan pelajaran ke University Of Nottingham, England dan mendapt ijazah pertama dengan kepujian dalam bidang ekonomi industri pada 1974.

Beliau mulai menceburkan diri dalam arena politik selepas dipilih bertanding kerusi parlimen Pekan ekoran kematian mendadak bapanya di London Januari 1976.

Najib menang tanpa bertanding dan muncul sebagai anggota Dewan Rakyat termuda pada usia 23 tahun.

Najib dilantik sebagai timbalan menteri tenaga, telekom dan pos pada 1978 ketika usia 25 tahun. Pada 1982 hingga 1986, beliau menjadi menteri besar paling muda dalam sejarah negara, pada 29 tahun.

Sepanjang penglibatannya dalam politik, Najib berkhidmat di pelbagai kementerian, termasuk timbalan menteri tenaga, telekom dan pos, timbalan menteri pendidikan dan timbalan menteri kewangan.

Pada 1982, beliau bertanding dan memenangi kerusi DUN Bandar Pekan dan dilantik sebagai menteri besar Pahang.

Pada 1986, ketika berumur 33 tahun, Najib menerajui kementerian kebudayaan, belia dan sukan dan selepas pilihanraya umum 1990, beliau berpindah ke kementerian pertahanan.

Beliau dilantik menteri pendidikan pada 1995. Selepas pilihanraya umum pada 1999, beliau dilantik menerajui kementerian pertahanan.

Setelah Abdullah mengambil alih jawatan perdana menteri pada Oktober 2003, Najib dilantik sebagai timbalan perdana menteri pada 6 Januari 2004.

Dalam kabinet 2008, beliau dilantik sebagai timbalan perdana menteri dan menteri pertahanan. Manakala 17 September 2008, Najib dilantik sebagai menteri kewangan dan jawatan menteri pertahanan diterajui oleh Abdullah.

UNDI PAS UNTUK KESEJAHTERAAN SEMUA

MAKLUMAN !!!!



Kemungkinan besar saya tidak akan dapat mengemaskini blog ini sehingga hari mengundi coz malam ni saya akan bertolak ke Bukit Gantang untuk membantu sahabat disana dan berkempen untuk Dato' Seri Ir Nizar. Doakan perjalanan kami semua agar selamat pergi dan pulang. Kepada rakan2 blogger Pakatan Rakyat @ yang pro PR, teruskan perjuangan kalian semua. Saya sentiasa memberikan sokongan kepada kalian dalam membongkar segala isu dan pembohngan yang dibawa oleh UMNO laknatullah.

Salam perjuangan untuk semua dan salam perjuangan juga kepada pejuang2 cyber PR

silembik's
dari blog ke Putrajaya

NIZAR SAH DIANIAYA, TOLAK ZAMBERY MAMAK & THE GANG

Para pengundi di Parlimen Bukit Gantang diseru untuk terus memberi sokongan kepada pemimpin yang dianiaya yang sekaligus menjadi mangsa kerakusan kuasa Barisan Nasional (BN) - Umno sehingga menjadi suasana di Perak tergugat kestabilannnya.

Timbalan Mursyidul Am PAS Dato' Dr Haron Din berkata undi yang bakal diberikan nanti sudah pasti akan memberi kesan besar kepada masa depan penduduk di negeri itu termasuk membawa kebahagiaan dan keharmonian masyarakat di dunia bahkan di akhirat kelak.

"Kita mesti melihat wadah parti yang disokong, bagi pengundi di Bukit Gantang, Dato' Seri Nizar Jamaluddin mewakili parti Islam yuang mencari keredhaan Allah. Pengundi di Bukit Gantang bukan sekadar pilih calon tetapi untuk masa depan negara dan rakyat.

"Dengan maksud jika wakil kelompok yang memperjuangkan Islam dipilih, ianya satu mesej jelas bahawa masyarakat Malaysia, Islam dan bukan Islam sedang melakukan proses penolakan ke pada parti Barisan Nasional (BN) - Umno dan sekaligus menerima baik Pakatan Rakyat," katanya dalam satu temubual dengan Harakahdaily semalam. Image

Dr Haron Din berkata bahawa proses penolakan ini mestilah diterjemahkan terus bukan sahaja di Bukit Gantang tetapi di DUN Bukit Selambau dan Batang Ai, yang mewakili satu wadah perjuangan ke arah memartabatkan Islam dan kukuhkan Pakatan Rakyat.

Pilihan raya ini katanya bagi mengubah kemungkaran dan kerosakan Umno-BN dan gantikan dengan sebuah negara berkebajikan yang diperjuangkan PAS dan manifesto Pakatan Rakyat yang dinantikan seluruh masyarakat.

Ditanya tentang kemelut rampasan kuasa yang dilakukan oleh BN tempoh hari, Haron Din menyatakan bahawa yang menjadi mangsa keadaan ialah Nizar yang dijatuhkan dengan cara tidak beretika seterusnya dikecam dengan pelbagai tuduhan dan tohmahan.

"Dalam kes ini Nizar dianiaya. Ianya dirujuk kepada rakyat untuk buat keputusan..." katanya.

ZAMBERY MAMAK NAK SAMPAI KHUTBAH HARI INI


Hari ni, kita lupakan sekejap keseronokan menerima PM baru, kita terus fokus tentang apa yang akan berlaku di Bukit Gantang. Yang akan berlaku hari ini. Hari jumaat. Zahid dengar kata nak berkhutbah, begitu juga dengan Zamri, Mail Pian jangan tanyalah..banyak undangan katanya dari masjid2 untuk sampaikan khutbah..'khutbah baru' yang sangat menawan.

Jangan lupa kita ramaikan masjid hari ini bersolat jumaat. Mereka akan berkhutbah..ya..mereka akan berkhutbah ! Seluruh Bukit Gantang ! Pastikan lubang telinga dikorek pagi ni, untuk kita tidak terlepas biar 1 ayat yg disampaikan. Bukan mudah nak mendengar 'khutbah baru'. Selamat mendengar khutbah !

di cut & paste : politik banjar

p/s : Jika nak berkhutbah semata2 nak lawan Nizar baik xpayah..xdapat apa2 pun...inilah pepuak UMNO, sat bikin baik, sat bikin maksiat...nampaknya inilah pendekatan Islam Hadhari @ Islam Moden yang mereka maksudkan

ALTANTUYA DI PRK : POLIS NAFI LARANG, UMNO KATA KERAS KEPALA

Umno menyifatkan gabungan pembangkang "keras kepala" apabila tidak mengendahkan larangan polis agar tidak membangkitkan isu pembunuhan Altantuya Shaariibuu dan keputusan Sultan Perak semasa berkempen dalam pilihanraya kecil sekarang.

"Isu ini ada kaitan dengan kes mahkamah yang sedang berjalan. Sebenarnya tidak boleh menggunakan isu ini tetapi pembangkang memilih untuk bersikap berdegil dan meneruskan isu ini.

"Ini menunjukkan mereka bersikap keras kepala dan tidak mempedulikan undang-undang, sikap pembangkang ini perlu dinilai oleh rakyat.

"Mereka (pembangkang) akan menggunakan apa sahaja perkara, asalkan mereka dapat sokongan," Ketua Penerangan Umno Tan Sri Muhammad Muhamad Taib dipetik berkata hari ini.

Bercakap selepas program bersama rakyat di Kampung Larut Tin dalam kawasan parlimen Bukit Gantang, beliau berkata kedegilan pembangkang itu boleh menyebabkan mereka didakwa menghina mahkamah, lapor Bernama.

Selain Bukit Gantang, DUN Bukit Selambau di Kedah dan DUN Batang Ai di Sarawak juga sedang menghadapi pilihanraya kecil dari Ahad hingga 7 April.

Di kawasan parlimen itu, calon BN Ismail Saffian berdepan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS) dan Khairul Ramizu Idris (bebas).

Muhammad juga dilaporkan berkata pembangkang melemparkan tuduhan tidak berasas dengan mendakwa "kerajaan BN zalim" menerusi kain rentang, poster dan bahan kempen lain dan menyifatkannya "perbuatan yang melampau".

Kelmarin, Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengeluarkan larangan mengejut kepada parti-parti bertanding di tiga kawasan pilihanraya itu agar tidak mengulas isu pembunuhan wanita Mongolia itu dan keputusan kontroversi Sultan Perak memecat Mohammad Nizar, waktu itu menteri besar Pakatan Rakyat.

Timbalan pesuruhjaya PAS Perak, Asmuni Awi semalam menegaskan, parti itu tidak akan akur arahan KDN itu.

Dalam perkembangan berkaitan, ketua polis negara menafikan larangan tersebut dan seterusnya menyalahkan pegawai polis daerah Taiping yang mengeluarkannya, 30 Februari lalu.

Tan Sri Musa Hassan menegaskan, arahan polis itu merujuk ulasan yang boleh dianggap subjudis atau mencampuri urusan mahkamah bagi kes-kes perbicaraan yang sedang berjalan.

Khamis, 2 April 2009

50 TAHUN PENTADBIRAN UMNO DAN BN, RAKYAT MASIH LAGI BERGELAP DAN MINUM AIR HUJAN DI BUKIT GANTANG


Sikap hipokrit dan diskriminasi Umno dan Barisan Nasional yang berlandaskan perkauman yang tebal hari ini didedahkan kepada dunia apabila calon Pakatan Rakyat bagi pilihan raya kecil parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin melihat dengan mata kepalanya sendiri bagaimana penduduk sebuah pulau dalam kawasan parlimen tersebut diabaikan serta dinafikan hak menikmati kemudahan asas sejak lebih 50 tahun di bawah pemerintahan Umno dan BN.

Sambil menyifatkan Pulau Pasir Putih yang terletak kira-kira 11 kilometer dari Pekan Sungai Kerang di Trong, Taiping sebagai Lost World atau Dunia Terasing, Nizar melahirkan rasa terkejutnya penduduk yang rata-ratanya masyarakat Cina Hokkien terpaksa bergelap dan meminum air tadahan hujan selama lebih lima abad.

"Kita mampu membina Litar F1 Sepang yang menelan belanja lebih 300 juta ringit dan digunakan hanya tiga kali setahun dan kita landasan keretapi berkembar dari Ipoh ke utara.
"Kenapa pula kita tidak membantu masyarakat di Pasir Hitam hanya kerana mereka berbangsa Cina. Ini adalah satu bentuk diskrimasi dan perkauman yang tidak lagi boleh diterima oleh mana-mana rakyat Malaysia," kata Nizar dalam ucapan ringkas yang disampaikan kepada penduduk di pulau tersebut.

Ahli Dewan Undangan Pasir Panjang itu sempat beramah mesra dengan penduduk tempatan dalam siri lawatan beliau semasa kempen PRK Bukit Gantang.

Beliau yang tiba dengan bot yang mengambil masa kira-kira 30 minit untuk sampai ke jeti Pulau Pasir Putih disambut meriah masyarakat China di situ yang mahukan perubahan besar dilakukan oleh Nizar sekiranya dipilih mewakili Bukit Gantang.

"Umno dan Barisan Nasional telah gagal memperjuangkan nasib penduduk Pasir Hitam selama 50 tahun. Saya berharap pada 7 April nanti seluruh masyarakat Cina di sini akan mengundi calon Pakatan Rakyat supaya isu pengabaian dan diskriminasi ini boleh saya ketengahkan pada peringkat parlimen.

"Penduduk Pasir Hitam berhak menerima pembangunan yang setimpal seperti rakyat Malaysia yang lain," tegas beliau lagi.

LAGI FITNAH UMNO DAN BN TERHADAP NIZAR DI BUKIT GANTANG


Setelah berbagai strategi habis diguna pakai untuk menjatuhkan kreadibiliti Dato' Seri Ir Nizar gagal, akhirnya senjata sulit UMNO/BN dan juga pencacai-pencacai peliharaan mereka (baca BPN) terpaksa menggunakan senjata terakhir mereka yang paling hina iaitu memfitnah dan juga cuba memporak-perandakan keluarga Dato' Seri Ir Nizar.

Siapa yang tak kenal strategi paling bangang-sebangang-bangangnya ini yang sering diguna pakai oleh UMNO/BN? padahal perkara ni sudah diketahui oleh pihak kami lebih sebulan yang lalu dan akhirnya seperti yang diduga, inilah senjata terakhir mereka.

Memang aku akui, kalau aku dipihak UMNO/BN, satu perkara yang sukar untuk dilaksanakan ialah menjatuhkan kreadibiliti pimpinan-pimpinan Pakatan Rakyat, silap percaturan, akan memakan diri.

Mahu dikaitkan dengan rasuah..? UMNO/BN apa kurangnya sampaikan bila sebut saja UMNO/BN, semua orang akan ingat rasuah atau dalam bahasa sopannya "Politik Wang". nak kaitkan dengan salah guna kuasa? aih... bila sebut saja salah guna kuasa, pasti orang akan tergambar wajah-wajah pimpinan UMNO/BN.

Jadi apa agaknya cara terakhir mereka? nak dikaitkan dengan perempuan simpanan memang sangat-sangat sukar lebih-lebih lagi bila berhadapan dengan Dato' Seri Ir Nizar yang orang-orang UMNO sedia maklum akhlaknya ditahap mana.

Dalam ketandusan isu, pencacai-pencacai UMNO/BN (baca BPN) akhirnya menggunakan strategi yang paling dilaknat Allah iaitu cubaan untuk memporak perandakan hubungan Dato' Seri Ir Nizar dengan Datin Seri Fatimah.

Dengan cara yang paling halus, mereka tidak memfitnah Dato' Seri Ir Nizar tetapi dengan sengaja, mereka mereka-reka cerita kononnya Dato' Seri Ir Nizar mempunyai seorang teman wanita dan ada memasang niat untuk bernikah dengan wanita tersebut yang disebut sebagai Cikgu Manishah.

Nampak seperti amat berakhlak sekali saranan mereka (baca BPN) supaya Dato' Seri Ir Nizar mengajukan niatnya untuk bernikah dengan wanita tersebut kepada Datin Seri Fatimah tetapi niat mereka yang sebenarnya ialah untuk memporak perandakan rumahtangga Dato' Seri Ir Nizar dan juga Datin Seri Fatimah.

Aku sarankan supaya mereka-mereka (baca BPN) tidak melampaui batas-batas keagamaan. Islam tidak mengajar umatnya mengadu-domba sehingga ketahap cuba mengahuncarkan rumahtangga orang lain.

Bukan begitu caranya. Syaitan menangis bilamana bersatunya 2 pasangan (bernikah) tetapi syaitan ketawa terbahak-baahak sekiranya 2 pasangan berpisah. kamu berjuang untuk Agama kamu (kununnya) tetapi kamu memuliakan kesukaan Syaitan yang direjam.

Cukuplah dengan fitnah-fitnah, maki-hamun, carutan-carutan yang kamu hambur saban hari. tak perlu menambah nanah dengan mengadu domba.

Jangan sampai senjata memakan tuan.

sumber dicilok : Perisik Rakyat

UMNO DAN BN BIKIN MAKSIAT UNTUK MERAIH UNDI DI BUKIT GANTANG

UMNO dan BN sah parti yang mendokong kemaksiatan di negara ini. Mereka semua tak ubah seperti manusia yang bertopengkan binatang, sanggup menggunakan Islam sebagai senjata untuk kepentingan parti dan bukannya kesejahteraan sejagat. Lihat, siapa yang menggunakan islam untuk berpolitik jika bukan UMNO dan BN laknatullah.

Dibawah ini menunjukkan UMNO dan BN pengkhianat kepada Umat Islam di Malaysia mahupun dunia dimana mereka sanggup memancing sokongan pengundi Cina di parlimen Bukit Gantang dengan konsert gadis manis berimej seksi. Lagi menyedihkan majlis tersebut diiringi menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi. Apa punya menteri agama macam ni?

Nak Tahu selanjutnya, klik disini



BARISAN NASIONAL MAKIN TERDESAK. FITNAH MERATA - RATA

Musuh politik PAS dan Hj Nizar sudah semakin terdesak, rakyat Bukit Gantang sudah mual dan muak dengan BN. Mereka sudah turun habis-habisan dengan jutaan wang ringgit. Projek "mee segera" terus dilaksanakan kepada rakyat dan berbagai janji manis ditaburkan, namun tidak ada petanda baik untuk BN menang di Bk. Gantang.

Mereka perkudakan blogger-blogger yang bersama dengan mereka. Sebelum ini, blogger tersebut membuat ancaman bunuh ke atas Hj Nizar, menghina Hj Nizar dengan membuat aturcara kononnya Hj Nazir akan menghadiri majlis melapah daging babi, main telur anjing, merasmikan kuil dan sebagainya. Rakyat semakin benci kepada BN. Fitnah baru pula dihamburkan iaitu kononya Hj Nizar mempunyai girl friend yang akan dinikahinya nanti. Inilah fitnah jahat dari agen-agen upahan murahan UMNO BN untuk cubaan memburukkan imej Nizar supaya ditolak oleh pengundi. Tetapi kita percaya, UMNO BNlah yang akan ditolak oleh pengundi dan rakyat Bukit Gantang. (misbahul munir)

POLITIK MERAPU BARISAN NASIONAL DI BUKIT GANTANG

Ingatkan apa lah halnya dekat rtm ini. Siang malam dok bising. Rupa-rupanya depa dok kempen pilihanraya. Tak kira siang malam pagi petang. Kerjanya asyik kutuk Pakatan Rakyat. gomel-gomel bla bla bla. Umno sahajalah bawa kemajuan.. bla bla bla.. Jangan lupa jasa Umno... bla bla bla.. Pakatan Rakyat mengamalkan politik perkauman.. bla bla bla.. Pakatan Rakyat tak bagus.. bla bla bla..

Pagi petang siang malam kempen. Live pulak tu. Itupun masa persidangan hari tu depa kata tak cukup. Maklumat tak sampai. Kena gunakan IT juga. Kena lawan media IT Pakatan rakyat. Tak faham aku. Surat khabar, tv semua depa sapu. Tak cukup lagi rupanya. Internet pun dia sapu. Lepas tu sibuk cakap orang fitnah itu ini. Agaknya apa yang orang lain cerita semua fitnah, kalau dia orang cerita semua betul!

Aku pun tak faham macam mana tadi aku boleh terlayan tv1 pulak. Macam kenal la seorang mamat ni, tapi di mana ya! Oh, Zambry. Kempen Bukit Gantang rupa-rupanya. Macam best! Pentas lawa. Tapi bila tengok kat bawah kenapa semua orang tua-tua je yang join. Orang muda tak de ke? Lepas tu soalan yang dia orang tanya pun macam baca skrip jer. Rasa-rasa dah plan kot. Takde tokoh pun macam orang rajin tanya soalan.

Oh, sibuk cerita pasal Nizar take over dia masa dekat masjid masa hari penamaan calon tu. Bukan main marah dalam senyum nampaknya. Bising dia pasal Nizar cerita apa yang jadi dekat blog. Kononnya benda-benda macam itu pun dibesar-besarkan. Kasihan sungguh dia ni. Dah jadi MB haram pun emosional lagi. Last-last sekali dia punya ayat - siapa-siapa boleh jadi imam, saya pun boleh jadi imam. Mak ai. Hang mengaji kat mana ni Zambry? Kitab mana hang pakai. Kalau nak goreng pun ingat-ingatlah. Nampak sangat kejahilan tu tanpa dapat dicover lagi.

Macam mana lah orang Perak nak terima kalau MB dia sejahil macam ini. Kalau Ali Rustam cakap macam tu mungkin boleh terima pasal dah tengok cd dia cakap Haji Hadi Kafir. Cakap terang-terang je tak ada cover-cover. Cuma confirm tak masuk tv. Sibuk dia kecoh Nizar politikkan masjid. Yang hairannya sejak bila Umno guna masjid buat majlis depa ni? Kata tak nak politikkan masjid. Pergilah baca Yassin kat rumah ke. Nak guna masjid juga. Tapi yang sensasikan cerita ini siang malam aku tengok tv, suratkhabar. Tv, suratkhabar. Lepas tu salahkan Nizar. Yenadeyyy!!!

Kemudian sibuk pusing pasal kuasa Sultan dekat Perak. Lepas tu tuduh Pakatan Rakyat amalkan politik perkauman. Hairan betul! Yang aku baca kat blog-blog depa semua pakat tuduh Nizar jadi boneka pasal bagi tanah kat kaum Cina. Marah betul dia orang. Tapi yang Umno bagi satu bukit Genting dekat Lim Goh Tong tak apa pulak. Betul-betul kerjanya kasik pusing sahaja. Corner baring pun takpe.

Tun Mahathir Pun Nak Turun Kempen Di Bukit Gantang

Dalam hal ini Pakatan Rakyat kena berhati-hati. Tidak dapat dinafikan Mahathir masih lagi mempunyai auranya yang tersendiri. Walaupun diri ini memang dah lama meluat dengan dia, tetapi orang lain belum tentu. Walaupun kalau kita menilai secara rasional, kemasukan Tun kembali ke dalam Umno tidak akan memberi kesan kepada kadar kebersihan Umno, tetapi sebagai orang lama beliau sudah masak dengan permainan politik.

Biarpun di akhir hayat pemerintahan beliau, kebanyakan orang membenci beliau di atas kediktatoran beliau tetapi masa bisa sahaja memadamkan ingatan-ingatan tersebut. Namun saya juga menasihatkan beliau supaya berehat sahaja. Sesungguhnya sisa-sisa umur yang ada eloklah digunakan sepenuhnya. Namun jika beliau masih juga ingin meneruskan sisa-sisa perjuangan beliau membela parti yang sudah reput, dipersilakan sahaja.

Kini, akan berlaku pertembungan aura lama dan baru. Aura mahathir dan Nizar. Najib sudah pasti tidak berani menunjukkan rupanya di Perak. Osman Jailu tiga bersaudara pun sudah tentu tidak sudi membantu jentera BN. Seperti kelihatan jentera mereka tidak bersemangat untuk mengempur Bukit Gantang, tetapi jangan kita alpa dan leka. Yang penting konsentrasi jangan hilang. Lawan tetap lawan tidak kira siapa pun yang datang. Kepada Tun semoga kekal di dalam Umno - dulu, kini dan selamanya. Seeloknya biarlah Tun menjadi presiden Umno antara yang meninggal dan terus kekal di dalam Umno. (source : link )

aku cut dan paste di Politik Banjar

MAHATHIR BANTU CALON BN DI BUKIT GANTANG

Sah, Mahathir semakin nyanyuk. Tak tahu saya nak katakan macam mana dengan dia. Bagi saya beliau adalah orang yang antara sanggup menjilat ludahnya sendiri. Kejap cakap lain pastu cakap lain..entah hapa2 entah si Mahathir ni

Tun Dr Mahathir Mohamad mengambil langkah luar dugaan apabila bersedia turun berkempen membantu calon BN Ismail Saffian, Ahad ini.

Mantan perdana menteri dijadual menemui pengundi di Taman Kaya atau Taman Kota Jaya dalam DUN Changkat Jering.

bukit gantang by election shahrizat ismail matang road campaign 310309 06Bagaimanapun, menurut setiausaha bahagian Umno Bukit Gantang, pejabat bekas presiden Umno itu belum menetapkan masa kehadirannya.

"Ia (masa) akan diketahui dalam sedikit masa lagi," kata Jamail Idris.

Dalam pilihanraya kecil parlimen Bukit Gantang, Ismail berdepan calon PAS Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan calon bebas, Kamarul Ramizu Idris.

Kehadiran Dr Mahathir, yang ingin berhasrat kembali kepada Umno setelah meninggalkan parti itu Mei tahun lalu, nanti kali pertama dalam pilihanraya kecil selepas membantu anaknya Datuk Mukhriz di Jerlun dalam pilihanraya umum lalu.

Ahli jawatankuasa Umno bahagian itu Mohamad Saadin Yusof mengalu-alukan kedatangan tokoh itu untuk turut berkempen dan percaya ia akan memberi semangat baru kepada penyokong Umno.

"Mereka (ahli Umno) yang sebelum ini tidak mengundi parti itu, akan mengundi BN semula.

"Sudah tentu kehadiran Dr Mahathir akan memberi kekuatan tambahan kepada BN," katanya.

Sementara itu, PAS tidak bimbang dengan kedatangan Dr Mahathir membantu Ismail dengan alasan beliau tidak lagi berpengaruh luas, apatah lagi parti itu menikmati sokongan bukan Melayu.

bukit gantang by election 280309 nizar talkingKetua Pemuda PAS Perak, Norazli Musa berkata, pengaruh tokoh itu hanya di kalangan pengundi Melayu tetapi kecil sahaja.

"Mungkin sebahagian kecil pengundi Melayu yang boleh dipengaruhi oleh Dr Mahathir," katanya, ketika diminta mengulas rancangan membawa bekas presiden Umno itu membantu kempen.

"Malah perdamaian Dr Mahathir dengan perdana menteri (Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi) hanyalah lakonan sahaja."

Menurutnya lagi, PAS hanya mahu mengekalkan kira-kira 50 peratus sokongan pengundi Melayu untuk menang dalam pilihanraya ini.

Majoriti pengundi bukan Melayu umumnya, kata Norazli lagi, menyokong Mohammad Nizar.

"Dengan sokongan pengundi bukan Melayu ini, kedatangan Dr Mahathir tidak memberi kesan," katanya.

Rabu, 1 April 2009

BUKTI BARISAN NASIONAL MEMUTAR BELITKAN FAKTA DI PERAK


Ust. Idris Hj. Ahmad

Umno Perak terutama Dato’ Zambry ketika Pakatan Rakyat memerintah Perak antara orang yang lantang menuduh Dato’ Seri haji Nizar boneka kepada China DAP kerana beri tanah kepada orang China di Perak. Modal yang sama juga sedang difitnah oleh jentera Umno/BN kepada pengundi Bukit Gantang. Fitnah kalau undi Pas/Pakatan Rakyat bermakna menggadai tanah orang melayu kepada bangsa asing.

Ini adalah jawapan kepada Dato’ Zambry dan kuncu-kuncu Umno, bahawa yang khianat tanah orang Melayu ialah pemimpin Umno, bukan Pas, bukan DAP dan bukan PKR

Fakta yang Dato’ Seri haji Nizar kemukakan sudah cukup untuk membuktikan Umno pengkhianat kepada orang Melayu bukan Pakatan Rakyat. Sebagaimana kita sudah buktikan Umno kepala bapa penderkahaka kepada Raja-Raja Melayu.

Sekarang fakta menunjukkan Umno yang khianat tanah orang melayu dan rakyat di negeri Perak.

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.

Melayu sangatkah Umno, sehingga buat bising fasal tanah 3000 ekar yang diberi kepada orang China yang memang haknya untuk dapat kerana mereka adalah rakyat di negara ini, mereka bukan China Singapura atau China Vietnam.

Kalau Umno tuduh Pakatan Rakyat boneka China dan khianat tanah orang Melayu kenapa tanah yang dipohon oleh Tuan Guru Haji Abdul Latif (Pondok Pak Teh Kroh Grik Perak) sejak 1996 telah diluluskan oleh Exco PR pada 2008 sebanyak 45 ekar. Kalau kerajaan yang dipimpin oleh Dato’ Seri Haji Nizar boneka China sudah tentulah permohonan ini tidak diluluskan. Adakah pemimpin Umno ingat Pak Teh ini China Taiwan sehingga permohonan beliau tidak diluluskan. 12 tahun Pak Teh menunggu kelulusan. Tiba-tiba kerajaan yang kononnya boneka China meluluskan permohonan tersebut walaupun tidak sampai sepuluh bulan memerintah. Manakala Umno yang mendakwa tonggak orang Melayu telah kianat kepada bangsa sendiri walaupun tanah itu untuk kegunaan pondok.

Ini fakta menunjukkan Umno penjahanam tanah orang Melayu;

22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.

5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12)

9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.

Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.

Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.

Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.

Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.

Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)

Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Daripada fakta di atas bolehlah dirumuskan Umnolah pengkhianat dan menggadai tanah orang melayu, Bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP. Sebenarnya slogan Umno “Hidup Melayu” perlu ditukar kepada slogan sebaliknya, iaitu “di mana Umno kuat di situ Melayu merempat”.

sumber : Blog YB Idham Lim

JELAS BARISAN NASIONAL TIDAK YAKIN MENANG DI BUKIT SELAMBAU


Barisan Najis hanya mengharapkan belas ehsan dari 13 calon bebas bagi meraih kemenangan dalam PRK di Bukit Selambau. Ini terbukti di dalam berita yang dikeluarkan di dalam Utusan Meloyar.

Jelas BN mengakui bahawa mereka memang tidak mendapat sokongan ramai oleh rakyat terutama di dalam PRK. Ini semakin memgukuhkan bukti bahawa Barisan Najis sememangnya parti yang menanti masa untuk dikuburkan. Jadi apa lagi semua, jom kita pakat-pakat tolak parti yang dah korup dimata masyarakat di Malaysia..

p/s : Kalau BN menang pun boleh dikirakan nasib kerana pecahan undi dari 13 calon bebas. Tu tidak lagi termasuk dengan 2 ekor calon yang ditaja oleh parti Barisan Najis !!!

AL-FATIHAH UNTUK ALLAHYARHAM TAHARIN


Seorang lagi pejuang Islam di Melaka, Allahyarham Taharin meninggalkan kita buat selama-lamanya awal pagi Isnin lalu.

Allahyarham yang dalam perjalanan pulang ke rumahnya dari Bukit Gantang telah terlanggar pokok tumbang yang merentangi jalan kira-kira 2 km dari rumahnya. Ketika kejadian beliau dalam perjalanan dari Jasin ke rumahnya di Nyalas.

Menurut laporan, beliau yang baru sampai dari Bukit Gantang menunggang motorsikal dari rumah rakannya Hanan. Motorsikal beliau ditinggalkan di rumah Hanan kerana beliau sama-sama ke Bukit Gantang menaiki kereta bersama Hanan untuk memberikan sokongan moral kepada PAS pada hari penamaan calon Ahad lepas.

Pada pagi Ahad lepas beliau bersolat hajat di Masjid Daerah Taiping sebelum sama-sama berarak ke pusat penamaan calon di Majlis Perbandaran Taiping. Beliau bersolat dibelakang saya dan sempat bergurau dengan saya selepas solat tersebut.

Semasa hayatnya beliau merupakan aktivis perjuangan Islam yang gigih dan komited. Beliau diamanahkan sebagai AJK PAS Kawasan Alor Gajah dan juga merupakan AJK Majlis Tindakan DUN Asahan. Beliau merupakan tenaga penting yang berjaya menaikkan undi PAS di DUN Asahan pada PRU 2008 lalu.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau. Al Fatihah.
Amin.

SUMBER : Mutaligat Sofi Wahab

TIADA SATU PUN JASA UMNO YANG BOLEH KITA BANGGAKAN


Hari ni 31 Mac adalah ulangtahun perletakan batu asas hotel genting,kasinonya dll iaitu pada 31Mac 1969.Pengerusi Genting Highlands Bhd ketika itu arwah Tan Sri Mohamed Noah yang juga datuk kepada Najib dan Hishamuddin.

Inilah sumbangan UMNO untuk Melayu beragama Islam iaitu kasino terbesar di Asia Tenggara.Tak sampai 2 Bulan lepas perletakan batu asas tu berlaku trajedi 13 Mei 1969.

Tak semua Melayu tahu tapi tak ramai melayu yang cerdik tinggal dalam UMNO.Tok tak mahu jadi Melayu bodoh yang mengharapkan sesuap nasi daripada UMNO dan pertahankan setiap tindakan UMNO biarpun salah.

Hishamudin pulak gagal dalam peranannya sebagai Menteri Pelajaran.Anaknya belajar kat sekolah antarabangsa satu hal.Kejayaan nik nor madihah menjadi pelajar terbaik SPM 2008 dengan mendapat 20A tamparan hebat buat Hisham.Madihah bersekolah di sekolah men keb maahad muhammadi(P) yang di bawah kelolaan Yayasan Islam kelantan(YIK).Kira kategori sekolah agama rakyat.Ada kementerian pelajaran umumkan dia atau beri anugerah kepada madihahnya.kejayaannya telah mengalahkan semua sekolah berasrama penuh dan MRSM.Patut Kementerian Pelajaran mengambil modul pengajaran dan pembelajaran daripada Sek Men Maahda Muhammadi(P)ini untuk diprakikkan ke seluruh sekolah menengah di bawah kelolaan kementerian pelajaran.

Begitu juga dengan bantahan PPSMI oleh GMP yang diketuai oleh sasterawan negara datuk A. samad Said dan datuk Dr Hassan Ahmad.Bila tokoh bahasa dah turun ke padang dan menyertai demonstrasi membantah PPSMI,Hishamudin masih mempertahankan egonya.Biarpun UMNO Johor dan wanita UMNO juga menyokong usul membantah PPSMI tapi hishamudin tetap menang.Nampak sangat UMNO tak perjuangkan bahasa Melayu.

Tentang cadangan Hishamudin agar guru dibenarkan berpolitik sebenarnya untuk menutup kelemahannya yang membiarkan Kementerian Pelajaran,JPN dan PPD dikuasai orang UMNO dan sering menghukum guru-guru yang menyokong pembangkang dengan menghantar mereka ke pedalaman biarpun mereka tergolong guru cemerlang.

Pegaai khas Hishamudin sendiri ialah pengarah JPn Pahang,Datuk Azmi yang juga merupakan bekas setiausaha UMNO Bahagian Pekan yang diterajui sepupunya Najib.

Kepada semua pengundi Melayu yang beragama Islam jika anda mengundi Pakatan rakyat bermakna anda menolak kepimpinan Najib sebagai PM yang akan membawa negara kita semula ke era Mahathir sebagai PM yang penuh dengan autoritarian dengan penindasan.Mengundi BN bermakna bersetuju Najib jadi PM biarpun satu dunia suda tahu perihal kes Altantunya. Dalam aljazeera turut disiarkan selain akhbar di Perancis,India,Korea,indonesia, Australia dan lain-lain.

LAGI di Politik Banjar

DI LARANG SEBUT ISU ALTANTUYA SEMASA BERKEMPEN

Ada 2 perkara yang dilarang dan diHARAMkan penceramah sebut di P.59 Bukit Gantang.Cerita lanjut ada kat sini

Pertama bab Altantunya, pasai apa tak boleh sebut jangan tanya aku..ini arahan pihak polis, bukan SPR... sekarang undang-undang nak cakap pun susah, silap cakap kang siap duit la !
Bab kedua, tak boleh dok bahas pasai Sultan dengan istana, jadi penceramah jangan dok memandai ulas hal istana.. UMNO nak ulas tak apa... sebab depa semua boleh.... jadi sendiri fikir.. jangan susah hati.. 7 haribulan nanti bila masuk masuk pusat mengundi tak payah fikir banyak lagi, terang dan jelas.. oo Bulan. Vote For Nizar..Undi PAS untuk TOLAK Najib !!
(source: link)

lagi aku cilok di : politik banjar

p/s : Sori kepada wak banjar, banyak sangat di cut & paste kali ini

LAYAKKAH UMNO MEMIMPIN RAKYAT, NIZAR TETAP MENJADI PILIHAN PENGUNDI


Bila melihat proses pemilihan UMNO di PWTC sangat menghiburkan. Rasa macam berada di pasar lelongan yang akan menghabiskan stok dalam beberapa waktu terdekat. Begitu gayanya bila melihat ejen dan proksi seakan terdesak untuk memancing undi perwakilan saat akhir sebelum pengundian ditutup.

Bagi PAS, kita melihat senario itu tatkala menjelang masa pengundian di Pilihanraya. Saat yang kritis menjelang hari pengundian memang menjelmakan tekanan kepada petugas. Mereka berkejaran mencari pengundi meraih simpati. Tujuannya supaya menang dalam Pilihanraya. Biar sanggup berlapar, kehabisan wang dan tidak tidur malam, asalkan sahaja calon pilihanraya menang dalam pertarungan nanti.

Namun Pilihanraya jauh bezanya dengan Muktamar atau Perhimpunan Agung UMNO. Pilihanraya adalah pertarungan antara dua parti yang sangat jauh bezanya, zahir dan batin. PAS sebagai Parti Islam manakala UMNO sebagai parti nasionalis Melayu, ataupun Pakatan Rakyat sebagai gabungan parti yang bertunjangkan keadilan, dan kesejahteraan rakyat menentang BN yang berteraskan perkauman dan kepentingan sendiri.

PAS bersebut untuk menang supaya dapat kuasa atau kalau tidak kuasa mutlak pun sebagai wakil yang boleh berkhidmat untuk rakyat. Bagi PAS, politik adalah medan dakwah manakala Pilihanraya adalah medan jihad. Jihad konteks akhir zaman seperti sekarang, pilihanraya sebagai salah satu jalannya di negara demokrasi dengan tujuan untuk kembalikan kedaulatan Islam.

Calon PAS adalah dakwah kepada masyarakat. Siang malam bertandang ziarah ke rumah orang. Berceramah dan kuliah, memberi sumbangan fakir miskin, menjenguk rakyat dan pelbagai aktiviti kemasyarakatan buat mendakwah umat.

Menang calon sebagai Wakil Rakyat menjadi dakwah buat beliau ketika di sidang DUN atau Parlimen. Di Dewan itulah wakil rakyat PAS akan berhujah dan bertazkirah menerangkan Islam kepada wakil-wakil rakyat yang lain. Selama bertahun Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Parlimen membacakan ayat Quran kepada wakil rakyat.

Sebab itu petugas PAS sanggup bergolok bergadai. Tidak mendapat upah apa-apa memanjat pokok kelapa pasang bendera dan poster. Ramai juga yang bersengkang mata tanpa apa-apa imbuhan dijanjikan. Bahkan petugas dan pimpinan PAS yang banyak berbelanja.

PAS sanggup berkempen pilihanraya untuk menang. Tidak apa menebalkan pipi bertemu rumah ke rumah berkempen untuk memenangkan calon. Kadang-kadang petugas sendiri tidak mengenali calon. Puncanya sebab PAS mengerti matlamat dan tujuannya, untuk Islam!

Dalam Muktamar PAS, belum ada seorang pimpinan di mana-mana peringkat pun berkempen mahu jadi calon atau pemimpin. Kalau ada berlaku pun itu hanyalah kes tertentu atau yang bersifat individu. Di Peringkat Pusat, negeri, kawasan dan cawangan, saya belum pernah bertemu pemimpin PAS yang sanggup menjual diri mencalonkan diri sendiri atau berkempen dengan menggunakan ejen untuk memenangi pemilihan Muktamar.

Mungkin sebabnya PAS tidak ada kuasa. Belum ada ujian kemenangan sebagai kerajaan yang sebabkan ahli dan pemimpin tidak 'kebulok' untuk jadi pemimpin. Masing-masing dengan sikap 'tawadduk' tidak beriya-iya berkempen mahukan jawatan. Di sesetengah tempat ada pimpinan masing-masing menolak jawatan yang ditawarkan. Sanggup melobi pula nak naikkan orang lain, asalkan jangan diri dicalonkan.

Berbeza dengan UMNO dalam Pemilihan Agungnya. Di mana-mana peringkat, apabila tahun itu berlaku pertandingan, maka berlumba-lumbalah mereka melobi dan berkempen. Pasang ejen dan memberi upah untuk turun ke bahagian dan cawangan. Semata-mata supaya diri secalonkan dan dimenangkan. Puncanya kerana satu, kuasa! Azimat 'kuasa' UMNO sanggup bercekau bergaduh. Biar putus sahabat, saudara asalkan menjadi pemenang.

Saya tidak nampak ada keikhlasan perjuangan dalam wadah UMNO. Agaknya kalaulah menang Ketua Bahagian, Ketua Pemuda, Wanita dan mana-mana jawatan dalam bahagian tanpa dijanjikan apa-apa imbuhan di belakangnya, siapa dari kalangan UMNO yang mahu bertanding? Kalaulah menjadi Ketua Bahagian tidak ada apa-apa jawatan, atau kuasa macam Ketua Kampung, JKKK, atau Pengerusi mana-mana GLC, atau kuasa meluluskan projek di daerah Bahagiannya, siapalah yang sudi memegang jawatan Ketua Bahagian.

Di peringkat MT habuan lebih ganas. Dijanjikan Menteri Kabinet! Tidak pun Menteri Besar, atau mana-mana syarikat gergasi negara. Sebab itulah pemimpin UMNO boleh jadikan Persidangannya macam pasar lelongan. Mereka tidak hirau dan segan silu lagi ada kritikan dan sindiran di mana-mana. Tidak peduli ada mata yang melihat kemungkaran mereka. Kerana janjinya Menteri mereka sanggup untuk melobi diri menang dalam pemilihan. Walaupun sebenarnya ramai yang tidak layak pun menjadi pemimpin.

Apabila tersungkur, ramai dari kalangan mereka terus hilang membawa diri. Kerana sudah tahu selepas ini pasti tidak akan dipedulikan lagi. Tiada lagi jawatan Menteri, Menteri Besar, Ahli Parlimen, ADUN dan lain-lain lagi. Maka jadilah daun teratai yang hanyut di tengah tasik. Sampai masanya nanti mereka tenggalam, kalau tidak pun membuat 'come back'.

Dalam PAS, jawatan bukan syarat untuk bekerja. Ramai juga yang telah lepaskan jawatan semakin ligat bekerja. Bahkan keikhlasan mereka semakin tinggi dengan aktiviti yang rancak tanpa apa-apa jawatan. Rata-rata ahli dan pimpinan PAS hidup dalam semangat ukhwah yang cintakan persaudaraan lebih dari perpecahan. Inilah beza besar PAS dengan UMNO.

Tatkala UMNO berperang dan kalut dalam meilih pemimpin melalui lobi dan berkempen sebegitu, masih adakah lagi niat dan harat hati mereka bekerja ikhlas untuk rakyat? Masihkah ada tersimpan dalam sanubari bahawa amanah sebagai pemimpin negara (Menteri dan lain-lain) adalah sebagai ujian dari Allah dan wajib ditunaikan sebaik mungkin.

Wajarkah mereka diberikan harapan buat memimpin umat dalam keadaan parti dan diri mereka bermain dengan politik wang. Ternyata pemimpin UMNO hanya bermain wayang memanis mulut menjanjikan perjuangan buat rakyat, walhal mereka mengutamakan diri sendiri. Dan sebagai bukti bahawa mereka sanggup bermusuh dengan sesiapa sahaja termasuk rakyat, kerana bersama sahabat dalam separti pun mereka sanggup bertelagah dan memijak kepala satu sama lain. Inikah wajah mereka yang memimpin negara kita sekarang? (sumber : link)

DICIlok Lagi di politik banjar

LAGI USAHA KHIANATI NIZAR DI BUKIT GANTANG - 'MAYAT' 30 TAHUN PULANG MENGUNDI


Malaysian For Free And Fair Elections (MAFREL) telah menemui seorang yang telah 30 tahun meninggal dunia tetapi masih lagi terdapat di dalam senarai daftar pemilih Bukit Gantang yang akan digunakan di dalam pilihan raya kecil kali ini.

Antaranya kes seorang pemilih bernama Encik Kassim b. Md Amin yang dilahirkan pada 8 Julai 1916. Beralamat di Kampung Ulu Cheh, Kampung Cheh, DUN Changkat Jering. Wakil MAFREL telah menemubual anak perempuan beliau, Puan Rohani bt Kassim (58 tahun). Puan Rohani telah memaklumkan bahawa bapa beliau tersebut telah meninggal pada tahun 1973 (36 tahun lalu).

Beliau juga telah membawa wakil MAFREL ke tanah perkuburan di mana bapa beliau dikebumikan. Kematian Encik Kassim juga telah disahkan oleh Ketua Kampung Ulu Cheh, Encik Ismail b. Ahmad.

Sebuah lagi kes melibatkan pemilih iaitu Encik Che Man b. Said. Dilahirkan pada 9 Nov 1912 di lokaliti Kg Jelutong, Pengkalan Aor, DUN Changkat Jering. Wakil MAFREL telah menemubual cucunya yang bernama Nasron b. Che Harun di Kg Pecah Batu, Jelutong. Beliau mengesahkan Datuknya, Che Man telah meninggal dunia lebih kurang 8 tahun yang lalu.

Dalam pada itu, MAFREL juga menemui pemilih yang berumur 101 tahun yang masih hidup yang bernama Encik Mat Hussin b. Bandar di Kg Banggol Rendang, Kg Cheh, DUN Changkat Jering.

MAFREL juga telah berusaha menjejaki beberapa pemilih yang namanya berada dalam senarai daftar pemilih tetapi tidak dijumpai. Malah sebahagian penduduk kampung juga tidak mengenali pemilih-pemilih tersebut.

Menurut kenyataan Pengerusi MAFREL Syed Ibrahim Syed Noh, kes ini tidak sepatutnya berlaku sekiranya semakan dengan lebihi teliti dan terperinci boleh dilakukan terhadap senarai daftar pemilih bagi tujuan pilihanraya yang bersih daripada kemungkinan unsur penipuan dalam bentuk penyamaran.

"Kerjasama yang erat dan berkesan perlulah diwujudkan di antara jabatan-jabatan berkenaan khususnya SPR, JPN dan PDRM untuk mengatasi kelemahan yang terdapat dalam daftar pemilih." kata beliau.

Seramai lebih 50 orang pemerhati MAFREL yang akan bertugas di Bkt Gantang. Penyelarasnya ialah Sdr Megat Shariffudin b. Ibrahim, no tel (012-5222664). Di Bukit Selambau seramai 35 orang diketuai Sdr Ir Jamaluddin Abdullah, no tel (019-4744220) dan Di Batang Ai ialah seramai 33 orang diketuai oleh Sdr Peter John Jaban, no tel (019-8056107). -

sumber dari : www.mafrel.wordpress.com
Dicilok dari blog : politik Banjar

Selasa, 31 Mac 2009

KEPADA PEMBACA SEKALIAN..........

Kepada pembaca sekalian. Terima kasih diatas sokongan yang diberikan keatas blog ini. Saya mohon maaf kerana saya terpaksa cut & paste berita dari sahabat2 blogger yang lain (tetapi masih lagi menaip artikel sendiri).Ini antara salah satu usaha menyalurkan maklumat kepada umum tambahan pula musim PRK, jadi maklumat yang manfaat kena diwar2kan, tambahan BN bersikap samseng dengan menyekat dan mengantung permit akhbar Harakah dan Suara Keadilan selama 3 bulan. Ini semuanya kerana mereka takut maklumat yang sahih sampai kepada masayarakat. Kita semua sedia maklum bahawa Barisan Najis sentiasa berusaha menyekat usaha PR dalam kempen kali ini dengan bantuan Polis dan SPR. Insya-Allah kita hendaklah yakin akan bantuan Allah dan sama2 mengembeleng tenaga agar menjatuhkan kerajaan laknat Barisan Nasional.

Marilah kita sama2 melaksanakan kerja dengan ikhlas dan bukannya mahukan habuan sepertimana penyokong2 Barisan Najis. Saya berkemungkinan besar hanya dapat mengemaskini blog ini sehingga hari Jumaat coz malam tersebut saya bersama team kawasan saya akan bergerak dan bertugas di Bukit Gantang sehingga hari pengundian. Doakan keselamatan kami semua...Salam perjuangan dari saya untuk pembaca sekalian....

si lembiks
Dari Blogger ke Putrajaya

NAMPAKNYA UMNO/BN DIBUKIT GANTANG SEMAKIN BERGOLAK

UMNO/BN Bukit Gantang bergolak lagi. ini bukan omongan kosong, tapi kenyataan. tak percaya, korang boleh buat survey sendiri dekat kawasan-kawsan sekitar Bukit Gantang. pi la ronda-ronda dekat semua markas-markas dan jugak bilik-bilik gerakan pilihanraya UMNO/BN. kalau nak cakap tak dak orang langsung, memang penipu, tapi kalau nak cakap ada orang, memang penipu kalau lebih dari 20 orang ada.

2 hari dah aku dok perati keadaan ni dan benda ni memang dari awal lagi aku dah agak dan dari awal jugak aku dah dapat info bahawa ada ahli UMNO yang bertindak memboikot 2 pilihanraya kecil yang diadakan serentak pada 7hb. April, 2009 kerana tidak berpuas hati dengan keputusan pemilihan pucuk pimpinan UMNO dalam PAU lepas.

Malam sebelum hari penamaan calon geng dari Kolumpo call bagitau awal-awal yang ramai geng-geng UMNO dari PAU yang sepatutnya bergerak terus dari PWTC ke Bukit Gantang dan Bukit Selambau mengambil keputusan untuk memboikot 2 Pilihanraya Kecil ni sebab tak puas hati.

Memula aku kurang percaya sebab kalau ikut sejarah, kalau 10 benda orang UMNO cakap, 20 tak betul. tapi bila sampai waktu Hari Pencalonan aku tengok penyokong UMNO/BN yang berkumpul sampai jam 8:00 pagi tak sampai 1000 orang dan majoriti yang ada hanya kaum India yang diangkut dengan bas, aku mula percaya depa memang boikot.

Masa hari pencalonan tu pulak, mungkin lepas habis ikhtiar, UMNO/BN terpaksa kumpul budak-budak PLKN (tak tau betul tidak) untuk meramaikan penyokong depa. tu pasai lambat sangat depa pi masuk padang. lepas depa kerah budak-budak PLKN pun angka penyokong depa masih lagi kecil berbanding penyokong Pakatan Rakyat.

Kalau nak nisbahkan, aku letak Pakatan Rakyat 10, UMNO/BN 1 - (10:1). nak percaya boleh, tak mau percaya pun aku tak kesah. tu pasai dalam TV ngan surat khabar tak keluar gambar penyokong UMNO/BN. depa dok tayang gambar calon je.

Kalau tayang gambar penyokong kang takut pulak kantoi bila mak bapak budak-budak PLKN tu nampak anak depa dipergunakan, tak kek mampuih..?

Ni dah masuk hari ke-2 kempen pilihanraya kecil P-059. markas-markas UMNO/BN lengang. majlis ceramah setakat kecil-kecilan (kelompok) je depa buat. semalam Ezam datang, ada la dalam 400-500 orang datang dok dengar Ezam melebong.

Dengar cerita Ezam nak pakuk DSAI, tapi macam tak dak kesan pun? silap strategi ka?

Hari ni aku tak ambik gambar markas UMNO/BN walaupun aku cakap nak snap gambar petang tadi. bukan apa, kalau aku snap pun, rasaa macam rugi bateri je. sebab suasananya sama je macam yang aku publish sebelum ni.

Kesian pun ada.

Dengar cerita bajet untuk pilihanraya pun tak sampai-sampai lagi. tu pasai tak dak orang. ni la bezanya petugas UMNO/BN dengan petugas Pakatan Rakyat. hangpa berkhidmat untuk RM, petugas Pakatan Rakyat berkhidmat untuk menang. tak sama perjuangan.

Hari ni pulak ada blogger jumpa bendera kempen UMNO berbucu bintang 6 (Star Of David)... ni memang tak sengaja ke memang sabotaj?

Kalau tak sengaja aku kira bohong. tak kan dalam ramai-ramai petugas tak dak sorang pun yang terfikir benda tu?

Samada tak terfikir, kurang pandai berfikir atau saja buat, aku tak tau.

sumber yang dicilok : www.perisik-rakyat.com

WALAUPUN SEKATAN DIKENAKAN KEPADA HARAKAH DAN SK, NIZAR TETAP MARA...

Orang yang gila jawatan mana mahu letak jawatan mudah-mudah... merapu ni bukan macam shahrir... dah tahu ahli Umno sendiri tak suka, tunggu apa lagi... kalau pakatan rakyat tak suka awak lainlah... ini ahli umno sendiri..pegang jawatanpun,buat menyusahkan rakyat saje...

Syed Hamid belum fikir letak jawatan

KUALA LUMPUR: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata beliau belum memikirkan sama ada mahu meletak jawatan dalam kabinet selepas gagal merebut jawatan Naib Presiden Umno dalam pemilihan parti Khamis lepas.

Beliau berkata perkara itu terserah kepada Datuk Seri Najib Tun Razak selaku bakal Perdana Menteri.

“Apa saja keputusan yang hendak dibuat, saya rasa ia tidak harus diheboh-hebohkan,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad, yang tewas dalam pertandingan merebut kerusi anggota Majlis Tertinggi Umno telah mengumumkan hasratnya untuk meletak jawatan dalam kabinet dengan alasan bahawa kekalahan itu menunjukkan beliau tidak cemerlang dalam tugasnya sebagai seorang menteri.

Menteri Pelancongan Datuk Seri Azalina Othman Said, yang juga tewas dalam pemilihan bagi kerusi MT Umno, bagaimanapun tidak berhasrat untuk meletakkan jawatan tetapi menyerahkan kepada Najib untuk menentukan kedudukannya.


IR NIZAR SEPATUTNYA SAMAN MENTERI HARAM JADAH SI ZAMBRY MAMAK

Perkara asas yang perlu kita tahu dan hafal ketika PRK059 ini ialah,

Senarai calon pilihan raya kecil Bukit Gantang

1) Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
2) Ismail Safian (BN)
3) Kamarul Ramizu Idris (Bebas)

Hari ini, UMNO telah menggunakan jentera Media mereka yang terdiri daripada Berita Harian. Berita Harian melaporkan,

"Calon Pakatan Rakyat (PR) bagi pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mencatatkan pekerjaan beliau sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang, bukan Menteri Besar Perak dalam borang pencalonan.

Tindakan beliau itu menimbul persoalan berhubung dakwaan beliau sebelum ini yang mengaku sebagai Menteri Besar Perak yang sah bukannya, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir yang dilantik Sultan Perak."

Adakah UMNO CELAKA ini masih tidak sedar yang Menteri Besar Haram Jadah Zambry masih lagi merayu kepada rakyat Perak untuk terima beliau? Ataupun masih lagi belum sedar, Zambry masih lagi tidak diterima rakyat.

Berita Harian juga melaporkan,


"Lebih memalukan apabila Mohammad Nizar sanggup merampas dan mengambil alih program solat hajat serta majlis bacaan Yassin yang dikendalikan Barisan Nasional (BN) di Masjid Simpang di sini, malam tadi."


Di atas merupakan laporan Berita Harian, Isnin 30 Mac 2009, sila dapatkannya jika tidak percaya.

Saya mencadangkan supaya Ir Nizar saman Menteri Besar Haram Jadah Zambry atas kenyataannya di dalam Berita Harian, kenyataan MB Haram Jadah itu ialah,

"Dia bertindak keterlaluan apabila meminta mikrofon daripada imam dan cuba adakan ceramah..." - Zambry Abdul Kadir


Saman fitnah boleh dibuat kepada Menteri Besar Haram Jadah tersebut jika Ir Nizar mahu.

Ir Nizar telah membuat kenyataan rasmi di blognya, sila ikuti kenyataan rasmi beliau - SAYA TELAH MENGIMAMKAN SOLAT MAGHRIB

UMNO sudah ketandusan isu, akan tetapi mereka ini akan menggunakan segala cara untuk menghalal segala tindakan jahat mereka. Memang CELAKA UMNO!

Mapuh UMNO!

Artikel ini juga patut dibaca -

Imam akui jemput nizar
UMNO sendiri tidak yakin Zambry MB Perak yang SAH

DI CILOK DARI BLOG : Peraknews

BUKIT GANTANG - APA YANG HOT SANGAT ??

Salam pagi buat semua pelayar blog al-Banjari Online. Dari malam tadi sehingga pagi ni wak terima tak kurang 30 sms tanya, pasal wak tak update blog. Maafkan wak! Wak sibuk semalam sebenarnya, malam pulak hujan lebat, terkandas kat tempat wak buat liputan berita. Sampai umah pun dah hampir jam 1 pagi.

Terima kasih buat sahabat wak, ude kenang - sahabat dunia akhirat, sahabat dari zaman sekolah di SMDARY hingga sekarang (skrg-lecturer di universiti Petronas) kerana sudi menaja 'hidangan makan tengahari dan malam ' untuk semua bloggers di Bilik Media Utama. 10 hari yeop! Ribu-riban juga kos tu beb !

Hari ini wak tak sibuk sangat kot, takpa ! wak cuba curi masa untuk buat posting blog..yang sebenarnya banyak isu nak wak 'ledak'kan, nak di'bom'kan juga di'gempar'kan. Sabar yeop! Wak masih kekal dalam strategi 'peperangan' peringkat 3 lagi, namun masih dalam rangka serangan CIW..untuk tahap 2 dan 1, wak kena tunggu komander besar bagi arahan untuk all out..2-3 hari lagi meletop ler tu !

Wak nak sarapan dulu ! Salam Perjuangan dari wak khas dari Bukit Gantang ! Takbir !! Sambil tu layan kudapan mata pagi ni dulu bersama 'pelakon XXX' dan Mail Pian...

Calon BN, Ismail Saffian diiringi Dr. Chua Soi Lek
dan 3 pemimpin MCA bertemu pengundi di Pasar Simpang, Taiping - Utusan Malaysia Online

Mail Pian dan Soi Lek senyum lebar. 3 lagi pemimpin MCA (berdiri) yang mengiringi Mail Pian itu pun senyum penuh perasaan. Malangnya 3 pengundi tu tak senyum pun. Berbeza betul dengan cara pengundi sambut kunjungan DS Nizar. Di mana-mana kedai kopi yang dikunjungi oleh DS Nizar, kebanyakan pengundi bangun menyambut tangan yang dihulur. Siannn Mail Pian!

Kudapan Lepas wak sarapan (2)

Pagi ni wak berkudap sarapan dengan sorang SB (SB topi merah). Mentelah SB ni memang wak kenal, dan dia juga kenal wak. Dia pun tahu wak ni blogger. Wak tak boleh tahan bila kawan wak ni bilang, BN tak ada harapan nak menang di Bukit Gantang. Kebetulan dihari penamaan calon dia bertugas, dia nampak orang BN macam nak tak nak ajer datang, tak patut betul dia bilang, kalau ikut angka 100 ajer yg dtg dengan Pak Mail tu. Melampau tu wak cakap..dont drop his water face laa..wak cakap !


Di copy dari blog politikbajar

BUKIT SELAMBAU MENJADI SAKSI PEMBOHONGAN PERTAMA MUHYIDDIN SELEPAS MENJADI TIMBALAN PRESIDEN UMNO

Lebih 50 tahun memerintah, tiada langsung sekelumit kesedaran yang wujud di dalam diri pemimpin UMNO. Di Bukit Selambau kononnya Barisan Nasional (BN) mengakui wujud kelemahan tertentu dalam parti itu sebelum ini sehingga gagal memberi tumpuan kepada pengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau dan akibatnya tewas pada Pilihan Raya Umum Ke-12 Mac tahun lalu.

Apa yang keluar dari mulut Muhyiddin semua adalah bohong belaka. BN selama ini memang tiada kesedaran. Sekali lagi saya katakan, memang tiada kesedaran langsung !!! Ucapan yang keluar dari mulut Muhyiddin melambangkan bahawa Barisan Nasional semakin berada dalam situasi terdesak bahkan bukan setakat itu sahaja, mereka sanggup sponsor orang Melayu harbi untuk bertanding sebagai calon bebas bagi tujuan untuk memecahkan undi. Nampaknya situasi kali memang memihak kepada Pakatan Rakyat. Jelas masyarakat sudah jelek dengan sikap yang ditunjukkan oleh pemimpin dan ahli BN yang hanya pandai meletakkan janji tetapi gagal dikotakan. Insya-Allah PR akan tetap menang di 2 Bukit dan 1 Batang. Kita sama-sama berdoa dan jelas keegoan BN semakin tercalar kali ini sehinggakan mereka terpaksa merayu agar berjaya meraih undi...Ha ha ....dah nak karam rupanya kamu semua.....