Selasa, 16 September 2008

Siapa Lagi Selepas Zahid Ibrahim ?? - Malaysiakini

Baru semalam saya memberikan komen berkenaan isu Zaid Ibrahim yang akan meletakkan jawatan sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri berhubung dengan penggunaan ISA yang masih menjadi amalan dalam kerajaan Barisan Nasional dan pada hari ini ia telahpun menjadi kenyataan dimana menurut dari beberapa sumber berita pada hari ini, Zahid Ibrahim yang juga ketua Umno bahagian Kota Bharu telah menghantar surat tersebut di pejabat Perdana Menteri di Putrajaya kira-kira jam 2 petang.

Tahniah kepada Zahid diatas keberanian anda dalam menegakkan sesuatu perkara. Perkara sebegini sebenarnya jarang berlaku kepada mana-mana pemimpin UMNO tetapi Zahid sudah membuktikannya. Tak dapat saya ramal samada ini taktik berikutan kegagalan beliau mengekalkan jawatan ketua Umno bahagian Kota Bharu atau sebaliknya kerana hanya Allah lebih mengetahui isi hati beliau tetapi yang pasti sikap yang ditonjolkan oleh Zahid dengan membantah isu penggunaan ISA terhadap exco kerajaan Selangor dan juga ahli parlimen DAP Teresa Kok, pengendali blog Malaysia Today Raja Petra Kamaruddin dan wartawan Sin Chew Daily Tan Hoon Cheng/a> seharusnya dipuji dan menjadi contoh kepada pimpinan Barisan Nasional yang lain. Bukan hanya menyokong pemimpin secara buta tuli.

Jadi selepas ini siapa pula yang bakal menyusul untuk bersama dengan Zahid Ibrahim. Shabery Chik memang tak bole pakai, cakap tak serupa bikin ....Bagi saya mungkin perkara ini ada kaitan dengan isu peralihan kuasa yang sekarang ini sedang sibuk diperjuangkan oleh DSAI...sama-sama kita nantikan..

silembiks : tahniah Zahid Ibrahim, moga lepas ini anda keluar Parti UMNO pula untuk sama-sama berkhidmat dengan Pakatan Rakyat

Tiada ulasan: