Sabtu, 20 September 2008

Apabila Utusan Malaysia Sudah Menjadi Alat BN - Malaysiakini

Utusan Malaysia antara akhbar tertua di Malaysia dan sentiasa menjadi bahan bacaan penduduk tempatan. Sekarang akhbar sebegini sudah tidak boleh dipercayai lagi. Rasanya lama saya sudah tidak membelinya, kalau bacapun cuma di internet sahaja. Lagi Jimat rasanya. Bayar streamyx satu bulan dengan pakej unlimitted dengan bayaran RM 60 saya dapat baca berpuluh2 akhbar, kalau beli Utusan Malaysia yang harganya kini RM 1.50 didarabkan selama 30 hari maknanya saya sudah membazirkan wang saya sebanyak RM 45.00 sebulan semata-mata untuk membaca penulisan yang penuh retorik.

Tiada niat saya untuk menghina kepada mereka yang tiada kemudahan internet tetapi bagi yang ada internet, kita sama-sama boikot dari membelinya. Akhbar ini lagi dulu memang berat sebelah dalam membawa berita di Malaysia bahkan sanggup memutar belitkan segala fakta yang sebenar. Sebagai contoh kita ambil 2 demonterasi aman yang pernah dilakukan oleh Pakatan Rakyat. Yang pertama himpunan bantahan karikatur Nabi, Utusan Melayu boleh cakap 2000 orang je sebaliknya manusia yang hadir lebih dari tu. Lagi pembohongan luar biasa yang dilakukan oleh Utusan Malaysia ialah pada himpunan Bersih, kehadiran para pendemo boleh dianggarkan lebih dari 100 ribu orang, tetapi akhbar pencacai BN ini boleh cakap hanya seramai 4000 orang je, sama dengan bilangan anggota polis yang dikerahkan untuk mengawal himpunan tersebut. Tak ke bodo namanya...Inilah bahananya kalau belajar Matematik dalam Bahasa Inggeris. Mengira pun tak tahu...

Yang pasti akhbar ini memang banyak menyeleweng dari fakta yang sebenar terutama kes-kes yang melibatkan Pak Menteri di Malaysia. Semuanya diselindungi, sebaliknya yang bersalah menjadi mangsa keadaan...Banyak bukti yang membuktikan yang akhbar Utusan ini tidak boleh digunapakai...sebab itulah para blogger semakin membanjiri dunia IT dan para pembaca akan mendapatkan sumber yang sahih dari para blogger daripada menjadi mangsa penipuan akhbar pembelit ini. Sebagai contoh blogger RPK yang dapat membongkar bahawa Rosmah, isteri kepada Najib Altantuya turut berada ditempat kejadian ketika Altantuya di bom dengan C4.Ini semua bukti untuk menggelapkan pandangan pembaca Malaysia.

Banyak contoh yang boleh diutarakan tetapi bagi saya hanya mereka yang masih menggunakan kepala lutut sahaja yang mempercayai akhbar yang karut marut ini...Yang dah tak percaya tahniah untuk mereka....selamat memboikot Utusan Malaysia....!!

Tiada ulasan: