Ahad, 14 September 2008

Isu Matematik Dan Sains Dalam BI. Hishamudin Sudah Gagal - Malaysiakini

Macam mana boleh jadi lagu ni.. Sebelum ini si Hishamudin 'Aww" bukan main berbangga dengan prestasi pelajaran budak2 sekolah terutama mata pelajaran Sains dan Matematik yang dikatakan meningkat.

Sebaliknya, semalam Ahli Jawatankuasa Gabungan Persatuan Penulis Nasional (Gapena), Prof. Datuk Dr. Zainal Kling berkata, daripada analisis Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2007, hampir 30 peratus pelajar Sekolah Kebangsaan (SK) dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) gagal Bahasa Inggeris.

Tu dia, hampir 30 peratus yang gagal....berbalik pada persoalan tadi, kenapa sebelum ini dicanang cerita yang prestasi pelajar semakin meningkat dan cemerlang di dalam math dan Sains yang sudah di'upgrade' kepada penggunaan BI ?? Sebelum ini dah ramai pihak yang tidak bersetuju bila si Mudin memgumumkan penggunaan BI dalam 2 subjek ini. Malangnya tidak diendahkan. Alangkah wajar keputusan yang dicapai pada Persidangan Meja Bulat Pertubuhan-Pertubuhan Bukan Kerajaan Melayu untuk mendesak agar Si Mudin meleletakkan jawatan beliau sebagai Menteri Pendidikan jika beliau gagal melaksanakan semula pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Melayu.

mmm nampaknya sejak kerajaan BN dah nak tumbang dah ramai manusia yang berani 'sound' pak-pak menteri..kalau tak selama ini jadi Pak turut jer keje mereka..jadi tu tandanya kerajaan BN dah tak lama lagi la tu..

silembiks : 'ISA'kan jer si Hishamudin coz dia dah lenyapkkan penggunaan Bahasa Melayu dari dalam subjek pendidikan di Malaysia...Pasal isu papan tanda je si Theresa kok dah kena, kenapa tidak bagi Hishamudin ??

Tiada ulasan: