Jumaat, 19 September 2008

Sekali Lagi Pak Lah Kena Ketuk Dengan Che Det - Malaysiakini

Ingatkan dalam bulan puasa TDM mungkin nak 'slow'kan aktivitinya untuk mengetuk Pak Lah, rupanya tidak. TDM ni makin tua makin menjadi pulak sengat dia. Yela, dari satu persatu dia tembak Pak Lah. Kali ini beliau 'mengejek' Pak Lah yang tidak pandai menguruskan kewangan Negara. Ini semua gara-gara Pak Lah menukar jawatan beliau sebagai Menteri Kewangan dengan Najib Tun Razak dan porfolio utk Menteri Pertahanan disandang oleh Pak Lah.

TDM juga menegaskan bahawa Najib akan disalahkan jika beliau tidak menguruskan ekonomi dengan baik dan disebalik kes ini TDM juga berkata, negara akan menghadapi saat kritikal dalam ekonominya ekoran apa yang berlaku di Amerika Syarikat, terutama kes muflis Lehman Brothers dan langkah menyelamatkan syarikat insurans AIG membabitkan AS$85 bilion.

Jadi, TDM sendiri pun tak cakap DSAI sebagai pengancam ekonomi negara sebaliknya seperti yang saya nyatakan dalam artikel saya sebelum ini dan sebaliknya ia berpunca dari tindakan 'bodoh' dan 'lembik' Pak Lah menangani situasi ini.

Isu ekonomi Malaysia yang dibangkitkan oleh Pak Lah hanya untuk menyelamatkan beliau sahaja dari terus dihentam serta menyemgunyikan kelemahan beliau. Jadi dalam permainan ini Najib pula yang bakal menjadi mangsa. Ha ha ha, elokla sangatlah, bak kata si Abdul Wahub dalam cerita Tiga Abdul, "dah penyamum jual si penyangak, bagus sangatla tu."

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa ke jadahnya nak panggil persidangan parlimen...apa buktinya AI ini dah cukup korum nak buat undi tak percaya pada Pak lah...cakap semua orang boleh..dulu masa WA jadi ketua pembangkang..buat undi tak percaya pun tak cukup korum..buktikan dulu..orang nak sokong itu dah cukup..suruh MP SAPP itu masuk PKR dulu..baru lah gah..