Jumaat, 19 September 2008

MT UMNO Sendiri Pun Tak Yakin Dengan Pak Lah - Malaysiakini

MT UMNO sendiripun mendesak agar Pak Lah tidak bertanding sebagai Presiden. Nampak sangat yang mereka semua tidak yakin dengan kredibiliti yang ada Pak Lah sebagai seorang Presiden UMNO. Alangkah malunya jika seorang Presiden didesak oleh MT nya sendiri daripada bertanding mempertahankan jawatannya.

Menurut sumber dari Malaysiakini, Pak Lah didesak berikutan tidak akan mendapatkan pencalonan yang mencukupi untuk mempertahankan jawatan presiden. Sedihnya saya melihat situasi Pak Lah yang dilanda ribut taufan sekarang ni. Satu persatu bala menimpa beliau di dalam bulan Ramadhan yang cukup berkat. Awal Ramadhan dengan kes Ahmad Ismail, lepas tu Sanglang menjadi milik PAS dan Dun Manir kekal kepada Ustaz Harun Taib. La ni dapat pulak berita mengharukan apabila ahli MT sendiri minta beliau jangan bertanding. Kesian, kesian....

Untuk makluman, seramai 193 bahagian Umno akan membuat pencalonan bagi jawatan presiden, timbalan presiden, naib presiden serta kerusi MT untuk bertanding dalam pemilihan parti Disember depan.

Abdullah memerlukan 30 peratus atau 58 pencalonan dari bahagian untuk layak bertanding jawatan presiden. Sebelum ini beliau memegang jawatan presiden tanpa bertanding.

Kesimpulannya, Abdullah perlu meletakkan jawatan perdana menteri lebih awal daripada 2010 jika ia gagal mendapat sokongan 58 pencalonan dari 193 bahagian UMNO untuk pencalonan sebagai Presiden UMNO...Alahai, makin botak la kepala kamu selepas ini Pak Lah......Mungkin inilah balasan awal dari Allah untuk beliau kerana mengingkari arahan Allah S.W.T sewaktu berada dikedudukan yang tertinggi di Malaysia....

Tiada ulasan: