Khamis, 18 September 2008

Apa Motif Pak Lah Tukar Jawatan Dengan Najib ?? - Malaysiakini

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini (semalam) telahmenyerahkan jawatan Menteri Kewangan kepada timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak berkuat kuasa serta-merta sebagai sebahagian daripada proses peralihan kuasa yang dipersetujui pada 2010.

Berkuat kuasa serta-merta juga, beliau mengambil alih jawatan Menteri Pertahanan daripada Najib.

Bagi saya, Pak Lah ada motif tertentu dalam proses pertukaran jawatan tersebut dan yang pasti Pak Lah mahu memastikan yang beliau berkuasa dengan lebih lama dalam politik BN dan Najib bakal terperangkap dengan permainan yang direka oleh Pak Lah. Saya pasti pertukaran jawatan tersebut tentu ada kaitan dengan KJ, jika tidak kenapa baru semalam beliau berani mengumumkan untuk bertanding jawatan sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia ?? Yang pasti ini salah satu usaha yang terancang oleh Pak Lah dan KJ untuk menjerat Najib.
Mungkin sahabat sekalian boleh baca disini untuk melihat tafsiran dari sahabat ini.

Untuk itu, adalah tidak mustahil ia perkara yang dirancang dan saya merasakan isu peralihan kuasa pada tahun 2010 hanyalah gimik Pak Lah semata-mata dan yang pasti Pak Lah akan mencungkil rahsia demi rahsia Najib apatah lagi kes pembunuhan Altantuya pula disabitkan dengan adanya Rosmah ditempat kejadian. Ini sedikit sebanyak telah menjahanamkan karier Najib sebagai seorang ahli politik. Tanggapan saya, Pak Lah masih lagi mahu berkuasa sebagai PM di Malaysia dan yang pasti dia akan usahakan agar jawatan PM diturunkan agar ia menjadi milik KJ. Najib ?? bakal terlopong dan karier politik beliau sudah hampir untuk dikuburkan..

Tiada ulasan: