Ahad, 14 September 2008

Kenapa Pimpinan UMNO Tidak Di 'ISA' kan ?? - Malaysiakini

Kenapa hanya mereka saja yang di 'ISA'kan ??? kenapa tidak dari UMNO dan Barisan Nasional ???

Ini semua permainan politik kotor UMNO, apa bezanya yang menyebabkan mereka tidak ditahan ??? kalau nak dikatakan RPK menghina Islam kenapa tiada bantahan ketika Tun Dr.Mahathir menghina sunnah Rasulullah dengan mempertikaikan janggut rasulullah, serban rasulullah pendek kata apa yang dituntut dalam Islam semua dipertikaikan. Kenapa beliau tidak di 'ISA'kan ?? Takde pulak mana-mana Jab. Agama Islam nak hantar memorandum...Hal ini hangpa semua jawab di akhirat nanti k...

Lagi, bila Theresa Kok ditahan atas dakwaan isu azan dan papan tanda yang kecoh diceritakan baru-baru ini. Jika kalian faham maksud penahanan tersebut seolah-olah ia mengaitkan isu perkauman dan erti kata boleh mengancam keamanan negara. Tetapi persoalannya, kenapa si 'kera' Ahmad Ismail yang dah memang terang menghina kaum Cina dan menanggap mereka sebagai pendatang serta mengoyakkan gambar Koh Tsu Kon tidak dikenakan tindakan yang serupa ??? Apakah beliau ini sememangnya manusia yang sememangnya maksum dan segala dosanya beliau hanya Pak Lah yang boleh hapuskan ??..sedarlah Ahmad Ismail, jaga tutur bicaramu...ingat, semua umat manusia diatas muka bumi ini juga 'pendatang' !!!...

Menurut si Hamid 'Botak' Albar, Susulan penahanan 3 orang dibawah ISA, Abdullah Badawi menyatakan itu bukan di bawah arahannya tetapi dibawah arahan Syed Hamid Albar selaku menteri dalam negeri.

Sebaliknya yang berlaku apabila Syed Hamid Albar menafikannya dengan menyatakan penahanan itu bukan dibawah arahannya tetapi datang dari pasukan polis yang namanya tidak dinyatakan.

Gila rasanya dengan politik Malaysia...kadang-kadang saya pelik dengan masyarakat Malaysia, pemimpin yang sememangnya kita dah nampak 'BODOH' tapi kita masih sokong....cubalah bawa berfikir....!!! entah apalah nak jadi dengan Malaysia sekarang......buat kenyataan pun, kenyataan yang mem'BODOH'kan !!!

Tiada ulasan: