Jumaat, 17 Oktober 2008

Syed Hamid 'Botak' Hanya Pandai Menabur Janji - Malaysiakini

Tinggi sungguh cita-cita Syed Hamid 'Botak' di dalam pemilihan UMNO kali ini. Beliau yang berhasrat untuk bertanding sebagai Naib presiden kini sudahpun mendapat 6 pencalonan setakat ini. Beliau mensasarkan 20 pencalonan lagi bagi membolehkan beliau bertanding merebut jawatan Naib Presiden.

Syed Hamid 'Botak' menjelaskan, pertandingan dalam parti bukan pemutus kepada segala-galanya kerana yang penting sumbangan untuk menghidupkan semula UMNO di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak selaku bakal Presiden parti.

Itulah pemimpin UMNO, dalam hal ni semua menyatakan pendirian untuk memberikan sumbangan yang penting kepada negara dan memperkukuhkan parti tetapi hakikatnya yang dicari hanyalah kepentingan peribadi. Tiada usaha pun mereka hendak memperkukuhkan parti dan jika dilihat dari beberapa aspek mereka ini hanya pandai menabur janji daripada melaksanakannya. Jika lagi dahulu mereka hendak mempertahankan UMNO sudah lama mereka menegur Pak Lah, ini apabila kudis sudah mula merebak barulah terhegeh-hegeh minta Pak Lah letak jawatan. Jika begini sikap pemimpin UMNO alamat tak lama lagi 'hancur' la UMNO di atas muka bumi.....

Tiada ulasan: