Khamis, 16 Oktober 2008

Ingat Semudah Itu Harga Barang Boleh Turun !!! - Malaysiakini

BODOH !!!..Ungkapan macam tu saja yang wajar saya berikan kepada pemimpin UMNO dan Barisan Nasional. Dengan penurunan harga minyak sebanyak 3 kali beliau mengharapkan agar peniaga menurunkan harga barang. Untuk Pak Lah, bukan semudah itu peniaga dapat menurunkan harga barang. Ini semua ekoran kenaikan harga minyak yang mendadak pada Jun lepas. Walaupun sudah 3 kali turun tetapi pengguna masih lagi terasa bebannya. yela, naik sampai RM 0.78, turunnya pula cuma RM 0.45. Itupun turun sampai 3 kali.

Minyak naik mendadak pun cuma pada bulan Jun selepas tu turun dan 'maintain' selepas itu. Apa punye menteri, nak urus negara pun tak pandai. Kalau bab memenuhkan kantung sendiri bukan main cerdik lagi. Najib Altantuya pula tak habis dengan kenyataan negara bangkrap jika harga minyak turun..

Selepas itu dah banyak kali minyak naik, Baru sekarang nak plan mengira dan menilai harga pasaran minyak domestik setiap 14 hari.. Kenapa semuanya baru sekarang dan kenapa bukan dahulu..Adakah selama ini mereka memang tidak pernah berfikri ataupun semua menteri-menteri di Malaysia hanya tahu tido seperti Pak Lah....

kepada para penyokong UMNO dan Barisan Nasional yang tak kira tua muda sama saja mempunyai pemikiran 3 suku walaupun ada dikalangan mereka mempunyai pendidikan yang tinggi. Inilah pemimpin yang kamu katakan hendak dijadikan 'role model' ?? saya rasa elok kamu semua buat kajian secara terperinci untuk mengenali dengan lebih mendalam sifat-sifat yang ada pada pemimpin kamu ini..Jangan bila dah dapat t-shirt pagoda, duit RM 50 dan kain sarung, terus kamu sokong mereka....Berfikirla betul2...Jangan menyesal dikemudian kelak....sampai bila kamu semua rela dipermainkan ???

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

marah tul kamu ni....hahahha
sabar...adala tu balasan utk siapa yg kejam...