Rabu, 15 Oktober 2008

Isu YB Zulkifli Nordin, UMNO Takut Kalah Lagi - Malaysiakini

Zulkifli nordin tidak akan masuk UMNO..Begitulah ungkapan DSAI malah Zulkifli Nordin yang hadir di Dewan Rakyat hari ini, turut menafikan akan meninggalkan PKR.

Ura-ura tentang isu lompat parti itu semakin kencang semalam apabila calon BN Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir secara mengejut menarik balik petisyen pilihanraya kawasan itu walaupun keputusannya dijangka akan memihak kepadanya.

Ala....apa yang hendak dipeningkan kepala sangat..Abdul Aziz Sheikh Fadzir pun tahu jika diadakan Pilihanraya kecil keputusan pasti tidak memihak kepada UMNO malah jika tak kena gaya duit banyak habis dan undi pula semakin merosot. Banyak faktor dia fikirkan, tambahan DSAI sudah kembali berpencak diarena politik tanah air, sokongan masyarakat banyak berpihak kepada PR. Cuma akibat sudah kekeringan isu, isu lompat parti yang menjadi bahan mereka untuk santapan kepada masyarakat. Media yang 'tolol' seperti Utusan dan Berita Hairan mula memainkan peranan.

Bagi saya adalah mustahil YB Zul hendak lompat parti tambahan beliau yang saya kenali merupakan seorang yang berprinsip. Kalau ezam yang disabitkan dalam isu ini, memang saya percaya coz pendirian dia tak ubah seperti lalang....Entah apalah nasib dia selepas ini..

Tiada ulasan: