Rabu, 15 Oktober 2008

Adakah Najib Bakal PM Ke 6 ?? - Malaysiakini

Sekarang ini puak-puak UMNO semakin sibuk dengan mesyuarat bahagian dan juga melantik penganti-penganti yang baru untuk memperkukuhkan pergerakan parti tersebut. Dalam senarai pencalonan presiden nampaknya Najib semakin selesa dimana Ku Li yang disebut-sebut untuk bertanding merebut jawatan presiden masih belum mendapat mana-mana pencalonan dari UMNO Bahagian.

Bagi saya apa juga agenda sekali manapun yang mereka rancang silap-silap haribulan Pak Lah akan jadi macam Mahathir pula. Jika sebelum ini Mahathir telah membuka segala pekung hampir ke semua pemimpin2 dari Barisan Nasional dan tak mustahil Pak Lah akan berbuat demikian.

Segala rahsia Najib semua ada dalam poket Pak Lah dan jika Pak Lah membongkarkan kesemuanya nampak gayanya terduduk terus Najib dibuatnya. Dalam tempoh 5 bulan macam-macam perkara boleh berlaku. Saya bukannya apa, kadang-kadang kurang percaya dengan Pak Lah, almaklumlah...selama berkuasa sebagai seorang PM di Malaysia Pak Lah semakin pandai menipu..Jika sebelum ini katanya minyak tak akan naik, tup-tup dia naik harga...pastu katanya lagi, pilihanraya lama lagi..tup tup dah ada PR....katanya lagi bila minyak turun harga barang akan turun tapi nampaknya sampai sekarang macam tu juga.....susah nak baca politik Pak Lah yang kuat menipu....Cuma bagi saya kita tunggu jer dalam tempoh 5 bulan dari sekarang....Yang pasti KJ tetap ada agenda dia hendak menjatuhkan Najib..Dia kan ada cita-cita nak jadi PM sebelum usia 40 tahun....

Tiada ulasan: