Selasa, 31 Mac 2009

IR NIZAR SEPATUTNYA SAMAN MENTERI HARAM JADAH SI ZAMBRY MAMAK

Perkara asas yang perlu kita tahu dan hafal ketika PRK059 ini ialah,

Senarai calon pilihan raya kecil Bukit Gantang

1) Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
2) Ismail Safian (BN)
3) Kamarul Ramizu Idris (Bebas)

Hari ini, UMNO telah menggunakan jentera Media mereka yang terdiri daripada Berita Harian. Berita Harian melaporkan,

"Calon Pakatan Rakyat (PR) bagi pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mencatatkan pekerjaan beliau sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang, bukan Menteri Besar Perak dalam borang pencalonan.

Tindakan beliau itu menimbul persoalan berhubung dakwaan beliau sebelum ini yang mengaku sebagai Menteri Besar Perak yang sah bukannya, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir yang dilantik Sultan Perak."

Adakah UMNO CELAKA ini masih tidak sedar yang Menteri Besar Haram Jadah Zambry masih lagi merayu kepada rakyat Perak untuk terima beliau? Ataupun masih lagi belum sedar, Zambry masih lagi tidak diterima rakyat.

Berita Harian juga melaporkan,


"Lebih memalukan apabila Mohammad Nizar sanggup merampas dan mengambil alih program solat hajat serta majlis bacaan Yassin yang dikendalikan Barisan Nasional (BN) di Masjid Simpang di sini, malam tadi."


Di atas merupakan laporan Berita Harian, Isnin 30 Mac 2009, sila dapatkannya jika tidak percaya.

Saya mencadangkan supaya Ir Nizar saman Menteri Besar Haram Jadah Zambry atas kenyataannya di dalam Berita Harian, kenyataan MB Haram Jadah itu ialah,

"Dia bertindak keterlaluan apabila meminta mikrofon daripada imam dan cuba adakan ceramah..." - Zambry Abdul Kadir


Saman fitnah boleh dibuat kepada Menteri Besar Haram Jadah tersebut jika Ir Nizar mahu.

Ir Nizar telah membuat kenyataan rasmi di blognya, sila ikuti kenyataan rasmi beliau - SAYA TELAH MENGIMAMKAN SOLAT MAGHRIB

UMNO sudah ketandusan isu, akan tetapi mereka ini akan menggunakan segala cara untuk menghalal segala tindakan jahat mereka. Memang CELAKA UMNO!

Mapuh UMNO!

Artikel ini juga patut dibaca -

Imam akui jemput nizar
UMNO sendiri tidak yakin Zambry MB Perak yang SAH

DI CILOK DARI BLOG : Peraknews

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro IR NIZAR is man of god as such he is fearless and god has his ways of taking care of such man.Sometimes you wonder if this bn people have a brain or not.

pemerhati sepi berkata...

Saya cadangkan agar YB NIzar saman fitnah ke atas Zambry tuh.. kerana ramai saksi kejadian dan imam pun menyatakan kebenarannya.. tapi tak tahu la jika mahkamah boleh terima kenyataan muhyidin yassin altalqin pulak.. kerana dah pasti si muhyiddin atau monyet den dah tahu benang dia dah basah tapi cuba ditegaknya juga..

Saman jer..