Sabtu, 3 Januari 2009

SYED HAMID DAN RAIS YATIM BERTELAGAH PASAL PASPORT - Malaysiakini

Entah sapa yang betul saya tak pasti. Dalam kes pasport semalam Menteri Luar, Datuk Seri Dr Rais Yatim ada menyatakan bahawa pasport Malaysia mudah dipalsukan bagi kegunaan pendatang asing.

Hari ini pula, menteri yang berkepala botak yang memegang porfolio sebagai Menteri Dalam Negeri menyangkal dakwaan Rais Yatim. Menurut beliau, isu pemalsuan pasport adalah masalah sejagat yang turut dihadapi oleh negara-negara yang mempunyai sistem keselamatan terbaik termasuk Amerika Syarikat (AS), Britain, Kanada dan China.

Alahai syeikh...dalam isu ini tiada makna jika kamu berdua bertekak sebaliknya gunakan langkah yang terbaik untuk menyelesaikan masalah ini. Jika ia semakin serius ambil langkah untuk mempertingkatkan mutu keselamatan pada pasport. Jika masing2 mengamalkan tuduh menuduh dan saling jawab menjawab maknanya tiada penyelesaian yang dapat dibuat.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itulah macam biasa, kes krony buat wang, yang lain di tunjuk dan yang lain di buat, ada banyak lagi contoh projeck umno yang makan banyak wang tapi harga barang yang di beli berbanding dengan mutu tak sama rata. macam beli kereta proton, you bayar harga yang tinngi macam roll royce, tapi dapat kualiti macam cherry -china ataupun proton. Biasalah tu, tak nampak kes bangunan parlimen dan mahkamah tinngi bumbung bocor, ini lagi projeck krony lari makan wang kontrek sekarang orang bangla pun pandai buat mykad dan pasport malaysia. BODOH-SOMBONG. SIAPA KENA TIPU? RAKYAT MALAYSIA KENA TIPU, BODOH BANGGANG UMNO.