Sabtu, 3 Januari 2009

INILAH KESERONOKAN YANG PEMIMPIN BARISAN NASIONAL MAHUKAN - Malaysiakini



Dalam artikel yang lepas saya ada menulis yang saya bukannya anti hiburan tetapi saya bencikan cara perlaksanaannya. Untuk hari ini saya akan keluarkan 2 gambar yang saya sendiri terkejut melihatnya. Situasi di dalam gambar ini bukannya berlaku di luar negara tetapi sebaliknya ia berlaku di Malaysia yang dikatakan sebuah negara Islam ( Itu kata pemimpin UMNO yang jahil ). Kedua-dua keping gambar ini saya perolehi di dalam akhbar Kosmo yang bertarikh 2 Januari 2009 ( Jumaat ) pada muka surat 10.

Untuk maklumat, Gambar yang pertama lokasinya di Sunway Lagoon dan yang membuat saya terkejut cas yang dikenakan kepada seorang pengunjung untuk memasukinya ialah sebanyak RM 100.00 bagi membolehkan mereka berpesta ala pantai dan gambar yang kedua pula menunjukkan lokasi di Jalan Bukit Bintang dimana pengunjung memulakan pesta sembur buih..

Nampaknya tsunami yang melanda 4 tahun lepas belum lagi dapat menyedarkan masyarakat begitu juga dengan gegaran gempa bumi yang pernah berlaku di KL serta peristiwa tanah runtuh yang kisahnya masih lagi segar dalam ingatan kita semua belum mampu memberikan kesedaran kepada masyarakat khususnya yang beragama Islam..Agak2nya ini konsep Islam yang mahu diterapkan pemimpin UMNO kepada masyarakat Islam di Malaysia dengan mengagungkan sambutan tahun masihi daripada tahun hijrah..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

inilah islam ala Malaysia..hidup Islam Hadhari