Selasa, 6 Januari 2009

SIAPA SEBENARNYA YANG SELALU MENIMBULKAN KEKACAUAN PILIHANRAYA ?? - Malaysiakini

Saya rasa dalam isu ini Najib seharusnya menyekolahkan dirinya sendiri sebelum menyekolahkan orang lain. Jika hanya berpandukan cerita jurugambar yang dibelasah semasa PRK Permatang Pauh ia masih belum cukup hendak menjadikan bukti bahawa Pakatan Rakyat punca tercetusnya kejadian sebegini. Najib seharusnya mencerminkan dirinya sendiri dan menasihati pengikut dan penyokong setia Barisan Nasional bagaimana cara-cara beradab ketika berada setiap kali berlakunya pilihanraya.

Lihat sahajakah dalam beberapa kes setiap kali pilihanraya. Saya nyatakan beberapa contoh disini

1.di Ijok dimana kereta petugas Pakatan Rakyat telah dipecahkan cerminnya serta dipukul.

2.Di dalam pilihanraya kecil di Permatang Pasir, Kelantan. Saya bersama 3 sahabat lain dikepung dan nyaris dipukul lebih 10 samseng yang jelas datangnya dari UMNO.

3.Melontar botol air minuman semasa hari penamaan calon untuk pilihanraya kecil Kuala Terengganu. Sila klik disini untuk membaca maklumat tersebut

4.Ejekan menghina individu dan seolah-olah seperti dirasuk syaitan (Mungkin Islam Hadhari tidak menerapkan pembelajaran sebagini ). Ia berlaku di dalam pilihanraya kecil Permatang Pauh pada bulan Ogos 2008. klik disini untuk melihat selanjutnya .

Banyak lagi kalau mahu saya ketengahkan bahkan sifat samseng yang wujud dikalangan UMNO bukan sahaja setakat ini malah pernah melibatkan kematian seorang petugas parti PAS suatu ketika dahulu. Jadi nasihat saya kepada Najib menasihati penyokong tegar UMNO dan bukannya kepada kami ini.

2 ulasan:

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Sama2 bagi nasihatlah agar mereka tak buat kacau :-)

Selamat Tahun Baru 2“00”9 :-)















Kite Pakat Undi BN Deh :-)
http://pro-faizal.blogspot.com
Takkan Melayu Hilang Di Dunia
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com
Tiada ‘Hantu’ Di Kuala Terengganu ;-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com

si lembik's berkata...

xjadi maslah..harap nasihat yang baik dapat diterima dan diguna pakai....:-)