Ahad, 4 Januari 2009

UNTUK PENGUNDI P036 KUALA TERENGGANU - Malaysiakini

Kepada pengundi P036 Kuala Terengganu yang akan mengundi pada 16 Januari 2009, kalian semua diingatkan bahawa calon yang akan menang akan menjadi wakil rakyat untuk bersuara di Parlimen bagi membentuk akhlak dan menegakkan syariat Islam.

Saya cukup kesal dengan Ahli Parlimen Jasin, YB (B) Kp. Ahmad Bin Hamzah yang kurang memainkan peranan dalam parlimen. Nampaknya kehadiran beliau yang mewakili UMNO pada PRU lalu hanyalah sekadar mencukupkan kuota di dalam UMNO untuk bertanding di dalam pilihanraya. Ini sudah terbukti bahawa UMNO sememangnya parti yang semakin kekurangan pelapis untuk diketengahkan pada masa akan datang dan hanya pandai menabur janji manis daripada memainkan peranan yang diamanahkan oleh rakyat....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam...

1) Setahu saya, Datuk Wira Ahmad Hamzah Ahli Parlimen Jasin ni seorang yg hanya dan akan bercakap serta bersuara di parlimen dalam topik yg memperjuangkan hak bangsa, aspek pelajaran dan topik ekonomi yg menjadi kemahiran dalam diri beliau.

2)Beliau x suka bercakap bersama ahli parlimen pembangkang yg hanya bercakap kosong, retorik, yg merugikan bangsa, merugikan masa, dan tidak menghormati parlimen.Inilah gambaran ahli parlimen yg hanya pandai bercakap, mengutuk kerajaan dgn memberi gambaran kpd org ramai seolah2 merekalah yg bekerja padahal, di kawasan parlimen tidak langsung memberi bantuan dan perjuangkan nasib bangsanya. Tanyalah ahli parlimen pembangkang apa sumbangan yg mereka buat di kawasan mereka sendiri?

4) Yg ko ni lak, org Jasin ker, rasa kesal lak ngan dia? Macam org Jasin jer la ko nie...Datuk Wira Ahmad Hamzah seperti yg semua org Jasin tahu, dia bekas EXCO selama 3penggal. Kredibiliti dia x payah dipertikaikan. Ketua Bghn UMNO yg banyak membantu org Melayu di Jasin khasnya, termasuklah org PAS di dalam Parlimen Jasin pernah menerima bantuan daripada kerajan di bawah pentadbiran beliau.