Selasa, 6 Januari 2009

KUALA TERENGGANU MEDAN TEMPUR UNTUK RAFIDAH DAN SHAHRIZAT - Malaysiakini

Sudah 2 bulan berlalu pemilihan UMNO peringkat bahagian dan apa yang dapat dilihat setakat ini sokongan beberapa bahagian nampaknya masih memihak kepada Shahrizat iaitu calon yang akan bertanding merebut jawatan Ketua Wanita UMNO. Walaupun ada suara-suara sumbang mengatakan bahawa akan berlaku perpecahan di dalam Wanita UMNO akibat wujudnya perebutan jawatan Ketua Wanita UMNO tetapi bagi saya ia berpunca dari tindakan Rafidah sendiri. Jika beliau tidak meletakkan bulan Jun 2009 sebagai berlakunya peralihan kuasa berkemungkinan masalah ini tidak akan timbul.

Itu sebab di dalam di dalam penulisan yang lepas, saya ada menegaskan bahawa Rafidah mempunyai agenda peribadi dan semestinya mahu mengekalkan jawatan beliau sebagai Ketua Wanita semata-mata mahu menempatkan diri beliau sebagai salah seorang menteri kabinet apabila Najib mengambil alih kedudukan Pak Lah sebagai perdana menteri.

Jadi, PRK Kuala Terengganu yang akan berlangsung ini bukan sahaja medan pertarungan antara YB Abdul Wahid Endut dengan Wan Farid tetapi melibatkan pertembungan secara halus antara Rafidah dan Shahrizat dalam usaha meraih publisiti bagi mendapatkan sokongan untuk mereka merebut jawatan Ketua Wanita UMNO Malaysia…

Tiada ulasan: