Selasa, 21 Oktober 2008

Dah Tahu Tak Layak Tapi Ali Rustam Enggan Berganjak - Malaysiakini

Menurut Utusan Malaysia yang bertarikh 20 Oktober 2008, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam menegaskan beliau tidak akan berganjak daripada pendirian untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden biarpun ada pihak memintanya menarik diri.

Beliau berkata, desas-desus itu tidak dapat mempengaruhinya. Mohd. Ali yakin memperoleh cukup pencalonan apabila berakhirnya pemilihan peringkat bahagian 9 November ini.

Beliau turut menjanjikan melalui kerjasama bersama Najib, gandingan mereka mampu menguatkan Barisan Nasional (BN) dan UMNO sendiri bagi mengembalikan keyakinan rakyat menyokong penuh parti tersebut.

..........................................

Hebatnya Ali Rustam dalam politiknya, tapi itu hanya mimpi indah beliau untuk seketika waktu dan 9 November menjadi penentu untuk karier politik Ali Rustam. Sejak semalam beliau baru sahaja mendapat 13 pencalonan jauh lagi untuk mencapai angka 39.

Bagi saya, ia adalah satu perkara yang mustahil bagi Ali untuk bertanding dan seterusnya merebut jawatan Timbalan Presiden. Lihat sahaja apa yang berlaku di Melaka, masalah banjir yang tidak pernah selesai bahkan rakyat negeri hang Tuah semakin menderita. Jika negeri sendiri tak mampu dia nak selesaikan masalah bagaimana beliau hendak selesaikan masalah yang berlaku dalam UMNO dan Malaysia. Perlu diingat untuk rakan-rakan semua, jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia biasanya akan menjadi milik Timb.Presiden UMNO. Jadi fikir-fikirla, jangan bila Malaysia dah jahanam kemudian kelak baru kalian semua nak sedar...silap2 haribulan UMNO semakin hancur jika beliau memegang jawatan ke 2 tertinggi dalam Malaysia....

Tiada ulasan: