Khamis, 23 Oktober 2008

Rayuan Khir Toyo - Malaysiakini

Semasa beliau menjadi Menteri Besar Selangor, beliau merupakan antara MB yang paling sombong dan ego dari kaca mata saya. Semasa Selangor dibawah pemerintahan beliau habis semua rumah setinggan dirobohnya. Kini selepas BN tewas mengejut di dalam PRU12 dan Selangor jatuh ke tangan Pakatan Rakyat, Khir Toyo mula hilang taringnya.

Beliau yang hanya banyak menghabiskan masa dengan menjadi penulis blog kini sudah mula ingin berjinak kembali ke arena politik UMNO. Pengumuman beliau untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia memang sudah dijangka tambahan faktor usia beliau yang masih boleh dianggap muda.

Tetapi sehingga setakat ini, beliau hanya memperolehi 28 daripada 39 pencalonan untuk membolehkan beliau bertanding sebagai Ketua Pemuda UMNO. Oleh sebab itu,
beliau terpaksa merayu agar bahagian-bahagian yang akan bermesyuarat mencalonkan beliau seterusnya membolehkan beliau memperolehi kuota agar beliau dapat bertanding.

Tetapi jangan beliau lupa kezaliman beliau sebelum ini, Lupakah beliau bagaimana rakyat merayu kepada beliau ketika ditimpa kesusahan terutama isu banjir yang melanda Selangor dalam tempoh 2-3 tahun lepas. Sedikit pun beliau tidak dipandang sebaliknya ugutan yang mereka terima. Jadi oleh itu, tak payahlah kalian semua bersusah payah untuk mencalonkan Khir Toyo kerana kelak kemudian kamu semua yang bakal menerima susah. Perlu diingat, sudah banyak masalah yang ditimbulkan oleh beliau..Jadi ingat-ingatlah sebelum kamu semua kena...

Tiada ulasan: