Khamis, 23 Oktober 2008

Ali Rustam Cakap Tak Serupa Bikin - Malaysiakini

Itulah UMNO, bercakap semuanya boleh tetapi semua hanyalah omong-omong kosong. Menurut ulasan dari Naib Presiden UMNO yang juga Ketua Menteri Melaka di dalam Utusan Meloyar pada hari ini, "Hanya calon yang sanggup berkhidmat untuk parti dan memiliki rekod lampau yang cemerlang sentiasa menjadi pilihan untuk memegang sebarang jawatan dalam parti".

Tak tahu la nak saya katakan, samada Ali Rustam ni bercakap menggunakan akal atau sebaliknya. Jika dilihat dari rekod beliau sepanjang mentadbir Melaka memang tak dapat dinafikan macam2 bangunan yang naik. Berbeza dengan Ketua Menteri Melaka yang lepas. Cuma yang tak seronoknya, akibat mengejar pembangunan maka
hutang kerajaan Negeri makin bertambah. Masalah pengangguran juga bakal meningkat ekoran 2 buah kilang yang menjadi teras kejayaan ekonomi di Melaka yang akan tutup pada hujung tahun ini.

Ini antara sebahagian tugas yang gagal kerajaan Negeri Melaka dibawah pentadbiran Ali Rustam. Seterusnya,
bagaimana isu babi di Paya Mengkuang dan Sungai Tuang. Jika sebelum ini Kerajaan Negeri ada menjanjikan bahawa babi tersebut akan dikurangkan tetapi kenapa diam seribu bahasa.

Kepada Ali Rustam, jika beliau berkata "hanya calon yang sanggup berkhidmat untuk parti dan memiliki rekod lampau yang cemerlang menjadi pilihan untuk memegang sebarang jawatan dalam parti" maka dialah orang pertama yang tidak layak untuk bertanding. Kenapa ?? saya rasa para pembaca sekalian pun tahu kisahnya...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Berkhidmat untuk parti ke atau negara dan rakyat?. Visi dan misi pun dah tak betul MB Melaka nie.