Isnin, 6 Oktober 2008

Terbukti Pemimpin Barisan Nasional Penipu !! - Malaysiakini

Pemimpin UMNO dan Barisan Nasional lazimnya memang sudah tidak boleh dipercayai serta sudah tidak relevan di dalam arena politik tanahair. Ini berikutan segala kenyataan yang dikeluarkan oleh semua pemimpin dari parti komponen tersebut hanyalah dusta belaka.

Terkini sedikit penerangan tentang isu kenaikan dan penurunan harga minyak di Malaysia.
Menurut Utusan Malaysia yang bertarikh pada 6 Oktober 2008, Kerajaan akan menurunkan lagi harga minyak akhir bulan ini jika trend penurunan harga minyak dunia yang kini di bawah AS$100 (RM351) setong berterusan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad berkata, keputusan mengenainya akan diputuskan pada mesyuarat Kabinet sama ada pada 24 atau 31 Oktober ini.

Baiklah, ini kenyataan dari Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna. Tetapi bagaimana pulak pembohongan yang dibawa oleh 2 orang manusia yang tidak memahami ekonomi Malaysia ketika ini. Sila baca 2 pembohongan yang saya nyatakan dibawah..

Pembohongan pertama :
Timbalan Perdana Menteri, Najib Tun Razak berkata negara akan bangkrap jika harga minyak turun. Kenyataan ini disebut oleh beliau sebelum PRU 12 semata-mata untuk meraih undi ketika PRU 12.
klik disini untuk seterusnya..

Pembohongan kedua :
Debat antara Menteri Penerangan Malaysia, Datuk Shabery Cheek dengan DSAI. Beliau beria-ia menyokong tindakan Pak Lah berikutan kenaikan harga minyak sebanyak RM 0.70 malah menentang sekeras-kerasnya dakwaan DSAI bahawa harga minyak tidak boleh diturunkan.
Klik disini untuk melihat klip video debat antara DSAI dengan Shabeery Chik atau anda boleh rujuk di dalam laman youtube.

Kesimpulan :
Disini sudah terbukti dakwaan DSAI bahawa harga minyak boleh diturunkan adalah memang berasas. Penurunan harga minyak sebanyak 2 kali dalam tempoh 2 bulan sudah membuktikan walaupun harga penurunan tersebut jauh lebih kecil jika hendak dibandingkan dengan harga kenaikan sebelum ini. Cuma disini yang menjadi tanda tanya, kenapa lagi dulu kerajaan di bawah kepimpinan Pak Lah tidak melakukan semua ini. Kenapa semuanya baru sekarang ??

Tiada ulasan: