Isnin, 6 Oktober 2008

Ali Rustam Bercita-Cita Nak Jadi TPM - Malaysiakini

Sebelum ini dengarnya si Ali Rustam mahu mengekalkan jawatan beliau sebagai Naib Presiden UMNO tetapi 'fakta' terkini ada menyebut bahawa beliau menyatakan kesediaan untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO pada pemilihan parti itu Mac tahun depan.

Saya bukannya ada 'power' mahu menghalang si Ali ni bertanding tetapi saya berfikir alangkah baiknya rakan-rakan UMNO memikirkan semasak-masaknya untuk mencalonkan si Ali sebagai calon yang bertanding untuk merebut jawatan timb.presiden. Umumnya semua mengetahui bahawa kerusi tim. pres. Umno merupakan tiket sebagai tim. perdana menteri. Jadi cuba bayangkan andaikata Ali Rustam menang dan menjadi TPM, alangkah semakin hancurlah masa depan negara. Kenapa saya berfikir sedemikin.....kurang cerdikkah Ketua Negeri Melaka ???...Saya ada jawapannya..

Sebelum ini rakan saya Sebol ada mengirimkan satu artikel kepada saya berkenaan dengan hutang kerajaan Negeri Melaka pada tahun 2007 yang berada dibawah kepimpinan Ali Rustam. Artikel tersebut juga boleh didapati didalam blog jasindaily Online. klik disini untuk melihat seterusnya..

Seterusnya di blog Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka juga turut membongkar ke'boros'an kerajaan Negeri Melaka sepanjang berada dibawah pentadbiran Ali Rustam. Klik disini untuk terus ke blog beliau.

Saya rasa cukup dua perkara ini saya dedahkan dahulu sebagai tatapan ahli Umno khasnya sebelum mengambil sikap menyokong 100% Datuk Seri Ali Rustam bertanding kerusi Timbalan Presiden Umno. Peringatan dari saya, jangan menyesal dikemudian hari sudahlah....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mende cam copy and paste jer. Gi lah cermin diri tu dulu mat oi. Ko tu bukannyer hebat pun. Nak kutuk Ali tu.. dia at least jaga Melaka sampai maju skrang. Org macam ko cam ner pulak yer? Ari2 membesarkan perut dan bersengkang mata buat bende tak faedah kat komputer tu.

Ko dan Anwar Ibrahim beserta pakatan rakyat tu tunggu lah samapi Aidiladha.. aku time tu akan gelak tgk korang di "KORBAN" kan.