Rabu, 8 Oktober 2008

Teka - Teki Pak Lah Bakal Terjawab Hari Ini - Malaysiakini

Pemimpin-pemimpin UMNO terutama bagi Najib Razak, Muhyiddin Yassin, Ali Rustam, Mat Taib dan Zahid Hamidi semakin tidak sabar menantikan jawapan teka-teki Pak Lah pada hari ini. Almaklumlah, semua ini antara yang ingin merebut jawatan sebagai Presiden dan Timb. Presiden.

Andaikata Pak Lah memberikan jawapan bahawa beliau akan akan bertanding maka sedih dan kecewalah si Najib. Bagi Muhyiddin Yassin, Ali Rustam, Mat Taib dan Zahid Hamidi terlepaslah peluang mereka hendak menduduki kerusi Timbalan Presiden.

Andaikata Pak Lah tidak bertanding, Najib mesti sudah tersenyum kegirangan dan jawatan Timb. Presiden pula bakal menyaksikan persaingan yang sengit.

Namun pemerhati politik berpendapat Pak Lah tetap akan mempertahankan jawatannya walaupun timbul desakan hebat dari ahli-ahli akar umbi. Perkembangan jelas dilihat apabila jentera kempennya kelihatan begitu sibuk sejak akhir-akhir ini terutama menantunya Khairy Jamaluddin yang sudah pasti tidak mahu bapa mentuanya itu berundur demi 'survival' masadepan politiknya.

Tiada ulasan: