Ahad, 24 Ogos 2008

Minyak Dah Turun Dah...Tapi.............

Tepat sekali jangkaan saya bahawa Pak Lah akan menurunkan harga minyak sebelum Pilihanraya Kecil di Permatang Pauh...terima kasih Pak Lah tapi kenapa sikit sangat turunnya...cuma RM 0.15 jer...kenapa time naik dulu sampai mencanak2 dan bila nak naikkan takde pula buat 'promosi' sepertimana mahu turunkan harga minyak..?? maybe rakan2 dari Parti KERAjaan boleh menjawab dengan penuh hikmah dan budi bahasa..

Menurut
Utusan Malaysia pada hari ini (24 Ogos 2008), Pak Lah meminta para peniaga menurunkan harga barang. Bagi pandangan saya yang tidak seberapa kemungkinan besar saranan KERAjaan hanya menjadi saranan yang sia-sia. Ini berdasarkan kepada pengalaman yang lalu. Saya rasa mungkin segelintir pengunjung blog ini sependapat dengan saya.

Saya tidak mahu mengulas
kenyataan ku Li berhubung penurunan harga minyak cuma yang saya mahu persoalkan disini adakah penurunan harga minyak sebanyak RM 0.15 ini dapat memberikan satu jaminan keselasaan hidup kepada masyarakat ataupun ini cuma sebahagian taktik Pak Lah dengan kerjasama Budak tingkat 4 Putrajaya untuk menewaskan DSAI dalam pilihanraya kecil di permatang Pauh...Saya tidak mahu dengar alasan minyak dunia turun jadi harga minyak turun, jika sebelum ini harga minyak turun mana ada Pak Lah nak turunkan harga minyak dan ini sama sekali dapat rumuskan bahawa UMNO dan BN sebenarnya terdesak dalam meraih populariti kepada masyarakat setelah badai PRU 12 menimpa mereka sehingga kehilangan 4 negeri dengan sekelip mata..

Jadi kepada masyarakat sekalian terutama golongan UMNO dan BN..mungkin hujah saya tidak begitu kuat tapi, sebagai masyarakat yang berilmu dan cerdik pandai saya rasa kalian tentu boleh memikirkannya....

Tiada ulasan: