Khamis, 28 Ogos 2008

Penulis Blog Politik Yang Semakin Di Pantau

Berikut kenyataan yang saya baca di dalam Malaysiakini bertarikh 27 Ogos 2008 berkaitan dengan isu "Penulis: Blog mesti bertanggungjawab".

Pada umumnya saya bersetuju jika setiap penulis blog perlu bertanggungjawab diatas setiap tulisannya tetapi apa yang dapat saya lihat ia merupakan salah satu langkah kerajaan untuk menyekat kemaraan penulis blog dan tidak mustahil, jika terdesak, kerajaan akan mengguna pakai akta-akta kontroversi seperti Akta Keselamatan Negeri (ISA), Akta Hasutan dan Akta Rahsia Rasmi (OSA).

Persoalan yang saya ingin kemukakan disini, kenapa pemulis blog politik sahaja yang dikenakan tindakan dan kenapa tiada usaha yang bersungguh kerajaan untuk membasmi laman web atau blog yang memaparkan gambar lucah ??
Perlu dingat bahawa laman video lucah merupakan antara salah satu laman yang berada dalam top 100 di Malaysia..Jadi apa tindakan yang bakal diambil bagi membasmi masalah ini..perlu diingat kesan -ve yang bakal menimpa negara pada masa depan kelak..

Bagaimana pula laman atau blog yang menfitnah kerajaan yang dipayungi oleh Pakatan Rakyat ?? adakah tindakan sedemikian juga akan diambil seperti mana penulis blog yang condong kepada pemangkang ?

Berikut adalah 3 pandangan penulis blog terkemuka dan salah seorang daripadanya ialah
Bro.Bakar yang merupakan penulis blog Penarik Beca. Baca sini untuk selanjutnya..

Pandangan peribadi saya memberitahu bahawa penulis blog merupakan satu ancaman kepada kerajaan BN berikutan kekalahan mengejut BN dalam PRU 12, apatah lagi ia membabitkan kehilangannya 4 buah negeri sekaligus..Tapi cuma saya dapat peringatkan disini apa jua tindakan atau undang-undang yang diwujudkan, direka dan sebagainya, kami penulis blog tidak akan berganjak sebaliknya akan terus mara untuk menyalurkan maklumat terkini kepada masyarakat Malaysia..

2 ulasan:

mek chabang4 berkata...

nak pantau ke!nak godam ke!nak hantar virus ke!janji mek dapat tulis,dan sesekali jengah di.www.xxxxx.com,tengok gambar dan videonya.
bila tatahu boleh tanya silembik.

Unknown berkata...

Memang tak boleh dinafikan penangan dari gerila cyber juga tidak kurang hebatnya dengan gerila di hutan.

Bezanya gerila di hutan menyerang hendap tapi gerila cyber menyerang secara terbuka dengan hujah dan daya intelektual yang tinggi.

Bukanlah kemenangan yang kita perjuangkan tetapi yang kita perjuangkan ialah hak, keadilan dan kebenaran.