Jumaat, 29 Ogos 2008

Histeria : Kenapa Tak Cuba Panggil Dato' Haron Din ?

Kejadian histeria yang berlaku di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjung Lumpur semakin mengganas dan menurut berita tersebut didalam Utusan Malaysia pada hari ini salah seorang mangsa pelajar perempuan menjerit-jerit "aku ingin darah dan nyawa."

Nampaknya kes histeria yang membabitkan pelajar semakin serius. Bagaimana agaknya perjalanan persekolahan di sekolah terbabit dan bagaimana dengan keadaan pelajar yang lain ?? Tentunya mereka rasa bimbang dan tidak dapat memberikan sepenuh perhatian sepenuhnya ekoran kejadian yang melanda sekolah mereka. Ibu bapa toksah la nak kata, mereka lagi bimbang akan kekerapan kes histeria ini berlaku..

Justeru, saya menggesa kepada pihak dari Jabatan Pendidikan Negeri Pahang, cubalah cari inisiatif, jangan hanya memanggil pakar perubatan tradisional tapi cubalah panggil pakar perubatan Islam yang menggunakan ayat Al-Quran sebagai amalan. Senang cerita kenapa tak mahu panggil
Prof.Dr Haron Din. Dalam hal ini elok kita ketepikan fahaman politik sebaliknya kita sama-sama fikirkan untuk membasmi masalah yang semakin meruncing..

Kesian kat mereka, exam dah tak lama lagi.....

Silembiks : Ada beberapa blog yang sudah mengeluarkan pandangan yang sama berkenaan isu Histeria..sila rujuk di bawah :-

Prof Hamirdin :
HISTERIA:UMNO TIADA PILIHAN! MINTALAH JASA BAIK TIMBALAN MURSYIDUL 'AM PAS
Mutaligat : HISTERIA SMK TANJUNG LUMPUR SEMAKIN TERUK, MENGAPA TAK PANGGIL DR HARON DIN? ~ Ref Malaysiakini

Tiada ulasan: