Ahad, 24 Ogos 2008

Permatang Pauh : UMNO Yang Semakin Kelemasan...

Pilihanraya kecil kali ini saya boleh anggapkan pilihanraya yang paling jijik jika dibandingkan dengan pilihanraya kecil yang lepas2. KERAjaan Barisan Nasional menggunakan sepenuh kuasa mereka untuk memastikan agar Permatang Pauh berjaya dirampas dan hasrat DSAI untuk menjadikan Pak Lah sebagai Ketua Pembangkang pertama dari Barisan Nasional hancur berkecai. Bahkan bukan itu saja, BN dan UMNO sanggup membuat apa sahaja helah dan tipu daya bagi memastikan mereka memperolehi kemenangan.

Baru-baru ini saya mengunjungi blog
Puan Emy (Ketua Puteri UMNO Melaka) dimana dalam kenyataan blog beliau bahawa bilik gerakan Puteri UMNO menerima ancaman bom. Disini saya saya cuma nak letakkan 2 perkara kenapa perkara ini berlaku :-

1. Agenda Perang saraf yang dilakukan oleh puak-puak UMNO bagi memburukkan Pakatan Rakyat terutama PKR yang mempertaruhkan DSAI sebagai calon dalam PRK Permatang Pauh
2. Langkah terakhir untuk meraih sokongan penduduk setempat kerana mereka sudah mengetahui kegagalan mereka dalam pilihanraya kecil kali ini..

Hebat sungguh permainan UMNO Barisan Nasional kali ini dan seterusnya saya ada menerima SMS yang saya terima bahawa UMNO telah menyebarkan SMS yang menfitnah Anwar Ibrahim atas nama PAS.

Saya kurang jelas akan maksud dari SMS tersebut tetapi dari bunyi SMS tersebut saya dapat menangkap bahawa UMNO dan Barisan Nasional sememangnya dalam kelemasan di Permatang Pauh apatah lagi dalam memperjuangkan isu-isu tempatan..yang hanya memberikan kemenangan kepada mereka ialah hanyalah penipuan sepertimana PRK di Pengkalan Pasir....

Si Lembik : kepada pengunjung sekalian, maybe bole melawat link yang saya sediakan. Mungkin anda sendiri boleh saksikan siapa yang bermain kasar dalam PRK kali ini. "Jadilah orang yang cerdik untuk berfikir bukan menjadi orang yang cerdik untuk mengampu". Nyatakan perkara yang benar walaupun ia pahit sekali. Klik disini untuk melihat seterusnya

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Std Umno bom ler, ancaman itu ancaman ini. Ada org umno yg masuk Pas dah cerita semua ini mmg cara/taktik kotor umno.
Sahabat ni baru shj meninggal dunia.