Rabu, 27 Ogos 2008

Hilang Sudah Keangkuhan Ali Rustam

Genap sehari PRK Permatang Pauh berlalu dengan kemenangan menjadi milik DSAI dengan menewaskan pencabarnya dari Barisan Nasional, Dato’ Arif Shah Omar Shah dengan majoriti sebanyak 15,524 undi. Calon AKIM pula hanya mendapat 92 undi sahaja.

Jika sebelum ini kita dapat dengar ucapan-ucapan dari Najib Altantuya dan Ali Rustam yang berkeyakinan bahawa BN akan menang di Permatang Pauh walaupun dengan bilangan majoriti yang kecil tetapi kini dia baru sedar penangan sebenar Permatang Pauh. Undi dari BN bukan sahaja merosot sebaliknya PKR pula telah menambahkan bilangan undi kepada 2000 pengundi.

Mungkin
Ali Rustam belum pernah menerima kekalahan sebegini jauh sekali merasai nikmat menjadi pembangkang di Melaka, jadi tak mustahillah jika dia berani mengeluarkan kenyataan yang tidak seberapa cerdik. Bagi saya, elok Ali Rustam cuba belajar selok belok bagaimana caranya mahu menjadi pembangkang yang berjaya, bukan hanya membuat ramalan kosong tanpa membuat 'assigment' dan bila wartawan tanya terus dia hentam keromo menjawab yang BN akan menang.

Saya bukanlah ahli politik full time tetapi ada juga buat assigment berkenaan dengan pilihanraya Permatang Pauh dan saya juga berkeyakinan yang PR akan menang berdasarkan beberapa aspek yang dapat saya lihat pada setiap blog dan email yang rakan-rakan kirimkan. Malang sekali untuk Ali Rustam dan saya rasakan bahawa Ali Rustam belum boleh menjadi ahli nujum yang berjaya dalam membuat ramalan keputusan pilihanraya. Kalau di Melaka tu insya-Allah saya masih boleh lagi meletakkan kepercayaan.
Tapi kalau bab nak kelentong orang Melaka serah sahaja pada dia..Rasanya Ali Rustam memang tak boleh nak pergi jauh dalam politik UMNO dan karier beliau dalam UMNO hanya sekadar Naib Presiden UMNO sahaja dan ia bakal tersungkur dalam pemilihan agung UMNO hujung tahun ini.

Tak percaya, lihatlah sendiri..ini semua gara-gara kegagalan UMNO dalam PRK Permatang Pauh..bukan Pak Lah dan Najib sahaja perlu dihukum, Naib Presiden UMNO juga perlu !!

Tiada ulasan: