Jumaat, 15 Ogos 2008

Minyak Turun : Strategi BN Sekat Anwar Ke Putrajaya

Bagusla kalau Pak Lah dan KERAjaan BN nak turunkan harga minyak pada 1 September yang diwar-warkan sebelum ini. Berapa banyak tidak pula dapat saya pastikan cuma yang saya fikirkan mungkin Pak Lah akan mengumumkan penurunan harga minyak 'mungkin' bukan pada 1 September sebaliknya sebelum 26 Ogos 2008. Semua maklum bahawa DSAI akan bertanding dalam PRK Permatang Pauh pada tarikh tersebut. Mungkin ini yang digusarkan oleh Pak Lah selama ini coz takut kedudukannya akan tergugat. Saya ingatkan dia ni manusia yang tak perihatin, yela...dok berangan jer kejenya.

Kenapa saya ramalkan macam tu ??

- Orang Melayu fikirannya mudah diracuni, hulur kain pelikat jer undi pun boleh berubah apatah lagi bila harga minyak diturunkan
- Untuk memastikan sokongan orang Melayu kepada kemenangan BN di
Permatang Pauh
- Menaikkan semula imej Pak Lah yang sememangnya dah tercalar terutama pada orang Melayu Pulau Pinang

Ini 3 perkara yang saya dapat 'list'kan, sebenarnya banyak lagi, mungkin rakan-rakan lain boleh menambahnya. Cuma saya dapat peringatkan disini, ini semua gula-gula yang dimainkan oleh pemimpin BN yang sememangnya sudah tiada lagi dihati masyarakat
Malaysia kerana kezalimannya mereka terhadap rakyat. Ayuh rakan-rakan sama-sama mengembeling tenaga untuk membantu rakan-rakan Pakatan Rakyat di Permatang Pauh untuk terus menjatuhkan Barisan Nasional. Jangan mudah digula-gulakan oleh pimpinan BN, biarkan mereka terus tersungkur dari bumi Malaysia..

Tiada ulasan: