Selasa, 10 Februari 2009

KERAJAAN MALAYSIA HARUS MALU DENGAN SINGAPURA - Malaysiakini

Bukan hendak saya membenci tanah air sendiri tetapi inilah realiti yang perlu kita kikis dari awal. Siapa sebenarnya pencetus berlaku huru hara kalau bukan mangkuk hayun dari Barisan Nasional yang lakukan. Siapa yang mencabar hak demokrasi di negara ini jika bukan mangkuk hayun dari Barisan Nasional. Jadi tak salah jika stesen TV dari Singapura menyatakan perkara yang sebenar berlaku di Perak. Hendak harapkan RTM dan TV3 suku, jauh daripada sasaran berita yang dikeluarkan. Yang peliknya, bilamasa Malaysia menjalankan demokrasi secara adil ???

Lihat sahajalah dalam himpunan Bersih yang diadakan pada 3 November 2007. Rakyat Malaysia menuntut pilihanraya yang adil dilaksanakan pada PRU tetapi apa yang mereka terima adalah semburan gas pemedih mata, air kimia serta belasahan dari kaki pukul yang didatangkan khas dari FRU. Jangan lupa akan si mamak maidin semasa menjadi Menteri Penerangan, berpeluh beliau menjawab persoalan dari pemberita Al-Jazeera berikutan kes himpunan Bersih. Inikah demokrasi yang diamalkan pemimpin Barisan Nasional Malaysia ??? Hanya mereka yang bersikap hipokrit sahaja yang sanggup menjadi Pak turut..

Oleh itu, carilah maklumat yang sahih...Jika ada yang membeli akhbar pro kerajaan, cukuplah sekadar membaca jenaka yang ditulis di akhbar berkenaan dan selepas itu jadikan ia sebagai pembungkus nasi lemak...Bagi saya, membaca boleh tetapi percaya jangan....

Tiada ulasan: