Jumaat, 13 Februari 2009

AKHIRNYA NAJIB MENGAKU ISLAM AGAMA TERBAIK - Malaysiakini

Hebat Najib semalam berkata tentang Islam. Antara ucapannya pembaca boleh membaca disini. Hebat, sungguh hebat..dalam memperkatakan bagaimana memperkukuhkan orang Islam tetapi beliau sendiri lupa yang beliau sendiri adalah salah seorang peruntuh Islam di Malaysia.

Ini diantara sedutan daripada ulasan ringkas Najib. Beliau berkata, di peringkat antarabangsa, Islam dipandang dengan begitu negatif apabila ekonomi masyarakat Islam digambarkan sebagai miskin dan mundur, malah ada yang merempat.

‘‘Secara tidak langsung, Islam yang mahu ditawarkan atau ditonjolkan sebagai agama terbaik kelihatan tidak dapat memenuhi kehendak kebendaan manusia untuk mencapai kejayaan, keselesaan dan kesejahteraan hidup,” katanya.

Saya tidak pasti samada beliau hanya membaca teks yang diberi atau ucapannya yang spontan tetapi didalam kenyataannya beliau terpaksa mengakui bahawa Islam adalah agama yang terbaik dan perjuangan PAS dalam menegakkan syiar Islam adalah benar berbanding dengan UMNO yang hanya menfokuskan perjuangan kaum semata-mata. Ini antara yang Najib perlu fahami dan pertekankan terlebih dahulu kerana perjuangan PAS adalah universal tanpa hanya tertumpu pada kaum sahaja jadi untuk itu adalah lebih bagus di dalam ucapannya ketika itu beliau menyelitkan agar rakyat sokong kepada PAS dan menolak kepimpinan Barisan Nasional yang hanya mengejar harta benda serta membelakangkan rakyat jelata...

silembiks : Jika sudah mengaku Islam agama terbaik, apalagi keluarlah dari UMNO...Saya teringin juga nak tengok si Rosmah bertudung pula selepas ini


Tiada ulasan: