Khamis, 12 Februari 2009

KEMBALIKAN NEGERI PERAK KEPADA KUASA RAKYAT - Malaysiakini

Terbukti bahawa 97% rakyat Perak mahukan DUN dibubarkan dan pilihanraya kecil diadakan. Jadi bukti sudah semakin jelas bahawa kerajaan haram Negeri Perak yang berada dibawah kepimpinan Datuk Dr Zambry (boneka Najib Razak) tidak disukai dan disenangi oleh rakyat sebaliknya ianya hanya disokong kepimpinan Barisan Nasional yang melakukan rampasan kuasa secara biadap.

Kajian yang dilakukan oleh Penganalis Politik dan Pensyarah Kanan Jabatan Pengajian Media, Universiti Malaya, Prof Madya Dr Abu Hassan Hasbullah terhadap penduduk di negeri itu yang bermula di Pasir Salak sehingga ke Kuala Gula.

Abu Hassan menjelaskan, peratusan tersebut yang menunjukkan desakan rakyat Perak yang merupakan natijah gerakan massa rakyat yang merasa tertekan, penghidupan terganggu serta seluruh sistem ekonomi, politik dan sosial yang sudah punah.

Bukti semakin jelas yang rakyat memilih pakatan Rakyat adalah bertujuan untuk mengembalikan kestabilan politik di Perak dan lihat sahajalah hasil 10 bulan pemerintahan Kerajaan Pakatan Rakyat jika hendak dibandingkan dengan Barisan Nasional yang memerintah lebih 50 tahun tetapi masih gagal membezakan antara kepentingan rakyat dan kepentingan individu. Lihat sahajalah nanti, kerajaan yang kamu bentuk ini tidak akan bertahan lama dan bakal runtuh dengan teruk dalam PRU 13 nanti...

Tiada ulasan: