Isnin, 22 September 2008

Tamparan Buat Ali Rustam - Malaysiakini

Najib mahu Zahid jadi timbalannya? begitulah tajuk yang dipaparkan didalam Harakahdaily pada hari ini. Bukan dua Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mohd Ali Rustam, tetapi Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang digambarkan sebagai pilihan Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menjadi regunya mewarisi kepimpinan negara.

Akhbar The Straits Times Singapura (ST) membayangkan perkara itu apabila melaporkan, para pemimpin Umno menyatakan Najib tidak berminat dengan Muhyiddin atau Mohd Ali dan lebih memihak kepada Zahid yang pernah menjadi Setiausaha Politiknya.

Saya xmahu nak menyebut perihal Tan Sri Muhyiddin Yassin tetapi sebaliknya saya mahu menyebut perihal Ketua Menteri saya, Datuk Seri Mohd Ali Rustam. Nampaknya harapan Pak Ali untuk bergayut ke dahan yang lebih tinggi bakal menghadapi kegagalan berikutan beliau terpaut pada dahan yang rapuh...maka dengan itu beliau pun jatuh dari kedudukannya. Nampaknya sehebat mana ilmu bodek yang dimiliki oleh Pak Ali akhirnya beliau gagal juga coz Najib semestinya mahu mencari orang yang 'ngam' dengan kepala otak dia. Nak harapkan Pak Ali, langsung tak tahu hapa...Pak Ali ni juga antara manusia yang xde pendirian dan bagi saya ia tak ubah seperti lalang yang hanya mengikut arah tiupan angin..

Untuk Pak Ali, jika ramalan ini benar maka Pak Ali bakal berdepan dengan situasi meruncing didalam politik UMNO..erti kata, sokongan beliau dari peringkat akar umbi kemungkinan merosot dan tidak mustahil beliau tidak akan mendapat pencalonan yang cukup untuk jawatan Naib presiden..tapi yang pasti, Pak Ali memang tiada didalam senarai masa depan Najib...

Tiada ulasan: