Selasa, 23 September 2008

Harga Minyak Nak Turun, Tunggu Dua Tiga Hari lagi - Malaysiakini

Syukur alhamdulillah coz difahamkan harga minyak akan turun. Dari ura-ura yang saya dengar ia akan turun sebanyak RM 0.30 maknanya dari RM 2.55 bagi harga petrol maka ia akan menjadi kepada RM 2.25..Kata Najib Altantuya pula, keputusan sama ada harga petrol dan diesel dapat dikurangkan daripada harga semasa akan ditentukan dalam tempoh dua tiga hari lagi.

Bagi saya apa2 hal kita tunggu jela....tapi yang hairannya kenapa la ni baru terhegeh nak turun..kenapa tidak lagi dulu dizaman awal pemerintahan Pak Lah...Jika lagi dulu mereka amalkan sikap macam ni saya rasa harga petrol tentu tidak akan mencecah harga sebanyak RM 2 seliter dan rakyat tentu tidak pening dengan kenaikan harga barang..

Saya nak ambil satu komen dari blog Angkasanuri dimana komen ini datangnya dari sdra. Harun Al Rashid..mari kita sama-sama membaca dan memikirkannya..

"Memang tak dinafikan, rakyat memang mengharapkan penurunan harga minyak sebelum menjelangnya Aidil Fitri tapi ternyata, penantian itu suatu penyiksaan. Sama ada sebelah pihak pengusaha stesen minyak mahukan rakyat. Rakyat menunggu minyak minyak turun secepat mungkin untuk kegunaan harian. Pengusaha stesen minyak pula menunggu kerana tidak mahu menanggung kerugian. Yang pastinya, saya yakin kerajaan sedang dalam proses penurunan harga minyak. Cuma kita harus bersabar... Tambah pula bulan puasa ni..."

Jadi rakyat masih mengharapkan agar Kerajaan dapat menurunkan harga minyak dengan kadar yang segera..Ini juga berhubung dengan permasalahan kos peningkatan harga barang yang naik mendadak dan pekerja dari sektor swasta yang tidak mendapat kenaikan gaji...harap-harap di hari baik bulan baik kerajaan janganlah hanya menabur janji-janji kosong....Bak kata Bung mohktar, nanti boleh mengancam perpaduan rakyat....akibat terlalu banyak berjanji

Tiada ulasan: