Isnin, 22 September 2008

Raja Petra Ditahan ISA, Jangan Lupa Pula Dengan Astora Jabat - Malaysiakini

Bila Raja Petra Kamarudin ditahan dibawah ISA berhubung dengan isu penulisan beliau yang dikatakan menghina Islam terus terlintas dalam fikiran saya akan 1 perkara iaitu :

1.Kes penghinaan Islam oleh seorang penulis yang bernama Astora Jabat

Sedikit cerita..

Bila isu Raja Petra dikaitkan saya teringat dengan seorang penulis yang sememangnya lagi jelas menghina Islam bahkan beliau sendiri diberikan satu kolum khas didalam Akhbar Utusan Malaysia pada setiap hujung minggu.

Masih kenalkan kalian semua dengan pemilik nama 'ASTORA JABAT' ?? beliau inilah yang saya maksudkan tetapi tiada sebarang tindakan yang diambil dan yang pasti penulisan beliau yang sememangnya cukup kontroversi serta boleh menyebabkan iman seorang Islam tergelincir melalui bacaannya bahkan siap ada sesi soal jawab dengan para pembaca yang ingin bertanyakan permasalahan tentang Islam.

Hasilnya jawapan yang diberikan semuanya hanya menggunakan logik akal bukan berpandukan kepada Al-Quran dan As-Sunnah. Pembohongan beliau sudah terbukti dimana beliau dibelasah 'teruk' oleh Mufti Besar Perlis yang kini iaitu Dr Mohd Asri Zainal Abidin didalam sebuah forum suatu ketika dulu. Mungkin ada diantara kalian pernah melihatnya.

Persoalan dari saya, kenapa beliau tidak ditangkap dan ditahan ISA. Kenapa masih lagi dibela ketika itu ?? dimana peranan JAKIM ?? Adakah JAKIM sendiri sudah disogokkan dengan wang bernilai jutaan ringgit ??

Saya bukan nak membela RPK, sepatutnya JAKIM sendiri memainkan peranan berjumpa dan bertanya dengan beliau. Lagi bagus jika mereka sendiri memainkan peranan dengan memberikan maklumbalas kepada RPK, bukannya mendesak beliau terus ditahan dibawah tahanan ISA...kalau RPK ditahan sepatutnya lagi dulu lagi Astora Jabat sudah kena tahan......

Tiada ulasan: