Rabu, 19 November 2008

Rafidah Mula Dilanda Tekanan - Malaysiakini

Isu Wanita UMNO semakin meruncing dimana Pak Lah terpaksa hadir untuk menyelesaikan kemelut yang melanda. Untuk pusingan seterusnya saya dapat lihat giliran Rafidah menerima tekanan.

Rafidah yang bertegas dengan pelan peralihan kuasanya pada jun 2009 dinasihatkan oleh Wanita UMNO Sabah agar mencontohi Pak Lah yang sanggup mempercepatkan peralihan kuasanya dari tahun 2010 kepada Mac 2009.

Tekanan kepada Rafidah yang kononnya digelar 'wanita besi' (bagi saya ia sudahpun berkarat) semakin berganda ekoran Wanita UMNO Pulau Pinang tidak bersetuju dengan pelan peralihan kuasa yang dicanang Rafidah.

Pendekkan cerita, hampir semua negeri sudah muak dengan karenah Rafidah yang sengaja melambatkan pelan peralihan kuasa. mereka semua sudah sedar bahawa akibat pelan peralihan kuasa inilah mengakibatkan pergerakan Wanita UMNO semakin bergolak. Justeru itu, saya merasakan agar elok sahajalah Rafidah ini mengundurkan diri dari pergerakan Wanita UMNO. Cukuplah dengan kerja bodoh yang beliau lakukan selama ini. Sepatutnya dah saat-saat hendak mengundurkan diri biarlah diri tu dikenang bukannya dihina dan dicerca oleh pelbagai pihak..itupun tak bole pikir ker ???

1 ulasan:

bungaraya berkata...

Yang paling elok, Rafidah mencadangkan pembinaan sebuah Universiti Wanita Malaysia di Kawasan pilihanraya beliau. Dengan perbelanjaannya sendiri, samada wang peribadi atau hasil derma masyarakat dunia ( kawan-kawannya semasa Menteri di MITI dulu ). Lepastu mengikut kehendak wanita, berhenti pada Mac 2009 kelak sepertio Pak Lah.