Jumaat, 21 November 2008

Alahai....Jahilnya Zahid Hamidi - Malaysiakini

Saya tertarik dengan isu yang dibawa oleh sahabat Angkasnuri berhubung dengan isu Solat Jumaat. Berita ini juga telah di'sensasikan' oleh Akhi Sofi di blog beliau. Bukan hendak mempertikaikan keimanan sesiapa, tetapi semua sedia maklum terutama kaum Adam yang beragama Islam bahawa hukum Solat Jumaat ialah Fardhu ain, makna kata ia wajib dilaksanakan jika tiada masalah uzur. Maybe sahabat-sahabat lain boleh mengetengahkan lagi isu ini.

Tetapi Zahid Hamidi berbeza pula pandangannya. Baliau yang beragama Islam sepatutnya berfikir akan masalah ini sebaliknya bukan melenting dan mempertikaikan keimanaan RPK. Soal itu biar Allah yang tentukan tetapi sebaliknya dalam isu ini Zahid Hamidi perlu membuat satu anjakan agar perkara ini tidak berulang di masa akan datang serta maruah orang Islam juga terbela. Kena ingat, tahanan ISA semuanya ditahan tanpa bukti...jadi siapa yang mahu tanggung semuanya....

sumber dari Angkasnuri



Imam Samudra,Mukhlas dan Amrozi sedang mendengar Khutbah


Datuk Zahid Hamidi, Menteri di Jabatan Perdana Menteri melenting bila Raja Petra Kamarudin mempertikaikan prosedur tahanan ISA beragama Islam yang tidak dibenarkan sembahyang Jumaat.

Beliau berkata, solat Jumaat memang tidak diizinkan bagi tahanan ISA dan janganlah sesiapa memberi alasan untuk mempetikaikannya.

Saya tak bercadang nak mempertikaikannya tetapi cuma sekadar hendak berkongsi bahawa 3 orang pengebom Bali iaitu Amrozi, Mukhlas dan Imam Samudra yang dijatuhkan hukuman mati baru-baru ini pun masih lagi dibenarkan sembahyang Jumaat dan sembahyang raya sementara menanti tarikh pelaksanaan hukuman mati dilakukan.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

the fellow has no principles.

1998 he was strong Anwar supporter.

But when Anwar was wacked and sent to jail, this pondan came with his tail between his buttocks and asked for mahathir's forgiveness.

Cium tangan Mahathir pulak tuh.

Zahid Hamidi you have no principles, so shut the FCUK up

Mardihah berkata...

oooo...

menarik juga berita ini..sesekali, kalo silembiks menulis mesti akan malatops...insyaAllah....

bila perkara Wajib, maka mengapa perlu mereka mempertikaikan...alahai

si lembik's berkata...

to mardihah..

ulasan simple sahaja..mana yang betul perlu kita pertegakkan..jangan dibiarkan takut kelak menjadi bahan mainan oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab...

isu agama islam sepatutnya kita yang jadi pembela..teringat kata-kata dari seorang ustaz..'akhir zaman golonagn-golongan fasik ini akan membantu orang islam'...dan ini dapat dilihat melalui sokongan non muslim yang boleh mnrima kehadiran PAS sebagai parti yang memperjuangkan ISlam dan kaum... bukan macam pejuang 'keris' terbalik yang hanya menfokuskan perjuangan melayu daripada memperjuangkan tuntutan yang sepatutnya diutamakan...

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan,

Kah kah kah

Menteri munkee ni belajar dr munkee mane tuk wat kenyataan gitu....

Kah kah kah

Pegang portfolio agama, tapi tak berani ckp mende btul....

Kah kah kah