Selasa, 2 September 2008

Malang Kepada Peniaga Kecil Di Melaka

Dalam bulan lepas saya difahamkan di sebelah pasaraya TESCO di Melaka akan didirikan sebuah lagi pasaraya Jaya Jusco. Saya bukannya nak cerita panjang berkenaan dengan Pasaraya JJ tu cuma memikirkan bagaimana nasib peniaga-peniaga runcit yang semakin terhimpit dengan permasalahan ini.

Kalau diikutkan, pasaraya ni boleh dianggap 'pembunuh' kepada peniaga-peniaga kecil. Almaklumlah, di pasaraya macam2 boleh dapat, kalau di kedai runcit apa yang ada, tak suma yang kita mahukan tu dapat dicari. Saya akui akan masalah ini tetapi setiap perkara ini memerlukan perancangan yang teliti sebelum ia dilaksanakan.

Merujuk kepada
blog saudara Sofi, seseorang telah meminta kerajaan Negeri Melaka dibawah kendalian Pak Ali mengawal pembangunan Hypermarket di Melaka kerana ia secara automatik boleh membunuh semua peniaga-peniaga kecil.

Kepada kerajaan Negeri, saya tahulah yang kamu mengejar status
Melaka maju 2010, tapi tak ada makna semuanya itu jika rakyat kamu hidup dalam penuh kedukaan dan kesempitan. Ini salah satu penindasan kepada mereka...Jadi tolonglah jaga kebajikan mereka....Jangan dok fikirkan duit yang masuk dalam poket kamu sahaja...setiap perkara ada penyelsaian..ingat tu.!!!

Tiada ulasan: