Selasa, 2 September 2008

Salam Ramadhan....


Rasanya belum terlambat untuk saya mengucapkan selamat menyambut kedatangan Ramadhan untuk kali ini. Perginya sudah Sya'aban dan kita bersama menerima kehadiran Ramadhan.

Moga kehadiran Ramadhan kali ini kita dapat manfaat sepenuhnya. Macam-macam karenah manusia bila berdepan dengan Ramadhan.. Antaranya..

- nak banyak buat amal ibadat
- tak mau nak tinggal pose
- tarawih mau full
- mau berjimat cermat (kena pulak sekarang ini kecoh ngan isu tepung dah kurang)

Itu kepada mereka yang mengejar perkara kebaikan..yang paling best ada yang niat nak berenti merokok...Alhamdulillah murni sungguh cita-cita tu, moga ia berjaya..kepada kawan-kawan yang merokok boleh try dalam bulan pose..jangan bila time berbuka, rokok dia bedal dulu...mazhab mana pulak dia ikut tak tahu pulak saya...jangan marah kepada kaki rokok..

Bagi yang kaki belanja pulak, baru masuk pose dah mula plan...

- nak tukar set perabot baru
- nak tukar baju baru
- nak tukar cat baru
- nak bikin kuih raya
- dan macam-macam lagi....

Nasib baik tak tukar rumah baru, kalau tak mau mabuk pasangan masing-masing....kepada makcik2 tu, cuba bawa-bawa bertenang dan control nafsu terutama yang koje kerajaan...tahulah dapat bonus tapi bonus tu untuk berjimat cermat bukannya dok pulun perabih time bulan Ramadhan..sekadar nasihat

Lastly, Ramadhan kali ini kita sama-sama mempertingkatkan amalan, kita perlulah bersyukur kerana diberikan peluang untuk menikmati Ramadhan kali ini..tahun depan ntah apa cerita, ntah hidup atau sudah kembali ke Rahmatullah..jadi apa2hal kita sama-sama merebut segala 'ganjaran' yang Allah berikan kepada kita dalam bulan ini dan moga ia menjadi satu amalan untuk kita ber'istiqomah' sehingga keakhir hayat..

salam perjuangan

Tiada ulasan: