Ahad, 10 Ogos 2008

Apalah Nasib Kamu Pernu dan Umbai.. - Part 2


Pada posting yang lepas, saya ada menceritakan mengenai jalanraya yang bertampal di Kampung Pernu dan Umbai. Seperti yang dijanjikan saya akan memaparkan keadaan jalan tersebut untuk posting kali ini. Gambar ini saya rakamkan pagi tadi betul2 di selekoh Surau Haji Konel Solok Hujung di Kampung Pernu, Melaka.

Nampak macam ok, tapi bila rakan-rakan melalui jalan tersebut barula rakan-rakan tahu betapa 'adventure'nya jalan tersebut...jadi pengunjung sekalian boleh memikirkan sama ada ia merbahaya atau tidak kepada pengguna jalan tersebut...bak kata Nabil dalam Astro, lu pikirla sendiri..

Nota ~ gambar ini dirakamkan dengan menggunakan Handset Nokia model 6288

2 ulasan:

Hamirdin b Ithnin berkata...

Saya ada juga pergi makan ikan bakau kat serkam dan umbai. Memanglah jalan raya sikit punya daif. Ada satu benda yang kampung mempunyai kelebihan. Di satu tempat makan ikan bakau tu, tanjung batu ke apa namanya, tempat menjamu selera tu diselirati oleh tahi lembu. Saya tahulah orang kampung tu kaya-kaya belaka, sehingga duit mereka boleh berjalan jalan, tapi jangan le biaukan orang terpijak tahinya.

Siapa wakil rakyat kat situ? Kalau tahap pembangunan di kampung tu macam tu, ada dua kemungkinan yang boleh kita agak. 1. Samada wakil rakyatnya bengap. 2. atau rakyatnya bengap.

Atau kedua duanya?

si lembik's berkata...

medan ikan bakar tu namanya anjung batu..betul dekat dengan kampung pulai..biasala kalau nak p makan kat sana prof, banyak sangat 'periuk api' yang perlu direbah..YB dia...mm misai dia sebijik macam misai Si Ali Rustam, sapa lagi kalu bukan Si Ghazalee muhamad