Rabu, 13 Ogos 2008

UMNO : Dah Nak Karam Pun Masih Gila Kuasa

Pemilihan Agung UMNO dah tak lama lagi. Bakal-bakal calon la ni semakin sibuk, malah kesibukan mereka mengalahkan PR Kecil yang akan diadakan di Permatang Pauh. Masa nila kita akan dapat menilai sejauh mana ketelusan pemimpin UMNO samada mereka benar-benar ingin memperjuangkan bangsa Melayu yang semakin tersepit ataupun sekadar menambah 'income' dalam periuk nasi mereka serta meraih populariti.

Dalam masa ini juga kita dapat melihat 'kebaikan' calon-calon dengan memberikan wang setiap kali bersalaman. Berapa banyak nilainya tidak dapat dipastikan, tetapi menurut kenyataan seorang rakan yang memang dari UMNO 'tepu' dari Johor, sememangnya perkara ini menjadi satu tradisi.
Si Adnan Mansor pula time nilah terhegeh-hegeh memaklumkan bahawa BPR akan memantau gejala politk wang yang berlaku pada setiap calon setiap kali pemilihan parti diadakan. Makna kata, UMNO ni memang lagi dulu dah terjebak dengan gejala politik wang..Apala nak jadi dengan mereka..ni ke yang rakyat nak sokong..hanya orang buta dan takde akal saja yang sanggup bersumpah dan taat setia bersama UMNO .

Jadi tak heranlah kalau Negara
Malaysia yang dibawah kepimpinan Dolah Badawi semakin penuh dengan gejala rasuah yang tak dapat dibendung, hilang slogan keramat beliau untuk menghapuskan rasuah di Malaysia . Ini semua asuhan yang bermula dari peringkat bawah lagi. Berkat pembelajaran yang diterapkan oleh UMNO maka inilah hasilnya. Kalau pemimpin seorang yang jujur dan telus dalam melaksanakan amanah insya-Allah aman negara ni. Tetapi kalau pemimpin dah hampeh, yang lain tu lagila bertambah hampeh....Terlupa pulak saya yang 'Islam Hadhari' menghalalkan semuanya..

Si Lembik's ~ Kapal UMNO tunggu nak karam jer...

Tiada ulasan: