Jumaat, 8 Ogos 2008

Tahniah Polis Malaysia..Anda Memang Hebat

Pagi tadi ketika saya menjengah blog Amin Iskandar, saya terbaca artikel berkenaan isu penangkapan Bro Bakar atau Penulis Blog Penarik Beca malam tadi. Menurut kenyataan di dalam blog beliau, Bro Bakar a.k.a Penarik Beca ditahan dibawah Akta Hasutan.

Wah, sampai macam tu sekali hebatnya Polis di Malaysia. Sekelip mata jer dapat mengesan orang yang mereka kehendaki. Tabik spring la untuk Polis Malaysia yang dibawah bimbingan Musa Hasan, tapi yang saya musykilnya kenapa kes-kes yang sebegini Polis Malaysia ni hebat tapi bila jenayah yang menyabitkan kes pembunuhan, rompak bahkan kes culik sekalimanapun tiba-tiba mereka menjadi Bo@*% yang teramat sangat. Kes
adik Sharlinie sampai ke la ni ntah apa ceritanya dan begitu juga kes rompakan mikrocip dua kontena di Penang pada awal tahun ini, tutup macam tu je...

Lagi pelik mereka sanggup menjadi 'balaci' kepada sekutu BN..pasal apa saya cakap lagu ni, pasal saya cukup menyampah coz mereka sanggup menghabiskan masa dengan membuat sekatan jalanraya semata-mata nak tangkap peserta himpunan demontrasi dan untuk cerita hari ini, Kuala Lumpur sekali lagi dilanda 'gelombang' kesesakan akibat pihak polis mengadakan sekatan jalanraya dimana ia ada hubung kait dengan kes
Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dihadapkan ke mahkamah pagi tadi..Keluhan dari pendengar radio IKIM.FM, beliau rasa tensen coz time orang sibuk nak pergi keje time tu pulak dia polis bikin 'road block'.

Lagi best, Kisah Najib
Altantuya ditutup rapat malah dijaga dengan begitu rapi dan yang menjadi mangsa polis berdua...Kesian kat mereka..

Alahai Polis Malaysia, cukup-cukupla awak buat lagu tu..sia-sia je p training untuk membentuk disiplin tapi rupa-rupanya hancus.. Lepas ini kita sama-sama tunggu dan saksikan adegan seterusnya kisah Polis di Malaysia..berbeza dengan kisah Polis di dalam rancangan Gerak Khas yang ditayangkan pada setiap Hari Jumaat. Saya sentiasa menantikan rancangan Gerak Khas berkisar dengan apa yang berlaku sekarang ni. Harap-harap Datuk Yusof Haslam @ Anaknya Si Syamsul ada baca artikel saya ini.

Kepada Polis Malaysia, bawa-bawalah berfikir....sedih saya bila kamu semua menjadi mangsa politk di Malaysia....lagi sedih bila ketua kamu si pembawa tilam semasa Filem Liwat 1 memimpin kamu dan mencemarkan maruah PDRM...Moga kamu beralihkan minda kamu ke arah perkara yang benar..Saya tahu, ada dikalangan kamu semua terpaksa melakukan kerja ini secara paksa rela demi mencari rezeki.....moga Allah sentiasa melindungi kamu..

Untuk rakan-rakan blogger pula, jangan takut perjuangkan perkara yang benar. Penangkapan Bro Bakar merupakan satu titik permualaan perjuangan kita di alam cyber. Mari kita sama-sama mem'bogel'kan segala kezaliman yang dibawa oleh Pak lah bersama sekutu-sekutunya. Moga rakyat dapat lihat bahawa selama ini mereka ditipu oleh manusia yang bertopengkan syaitan dan bernafsukan binatang.....

Tiada ulasan: