Selasa, 24 Mac 2009

PRK BUKIT GANTANG : 2 AKHBAR PR MENJADI MANGSA HAMID ALBAR

Nampaknya pemimpin dari Kerajaan Barisan Nasional semakin rasa tercabar dan kali ini akhbar Harakah dan Suara Keadilan menjadi mangsa dimana akhbar tersebut digantung selama 3 bulan. Menurut menterinya, Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata, tindakan itu diambil kerana dua akhbar pembangkang itu didapati menyiarkan artikel-artikel berbaur fitnah, mengelirukan serta boleh mengancam ketenteraman dan memecahbelahkan masyarakat.

Saya pelik membaca kenyataan tersebut. Sejak bila kedua-dua akhbar tersebut boleh memecahbelahkan masyarakat. Setahu saya, antara akhbar yang kuat menyebarkan fitnah kepada masyarakat ialah tidak lain dan tidak bukan akhbar Utusan Meloyar dan Berita Hairan. Lebih hairan, kenapa KDN tiada usaha mengharamkan majalah Mangga ataupun majalah lucah yang semakin membanjiri pasaran tempatan ?? Adakah KDN antara pelopor kepada majalah tersebut. Saya lihat KDN tiada usaha untuk membanteras masalah ini.
Inilah kerajaan Barisan Najis yang rela memperjuangkan maksiat daripada membawa kebenaran dan menyebarkan dakyah Islam. Malunya kerana Kerajaan Barisan Najis rata-rata ditunjangi oleh orang Melayu yang beragama Islam.

Bagi saya, pergantungan 2 akhbar iaitu Harakah dan SK hanyalah bermotifkan politik semata-mata. KDN sebenarnya tidak telus dalam menjalankan tanggungjawab terutama menterinya yang berkepala botak. Ingat Botak, jika dulu kau boleh permainkan rakyat tapi kini tidak....rakyat semakin cerdik..cuma orang macam kau sahaja pemikiran masih ditakuk yang lama.....kau tunggu sahajalah, rakyat akan mengajar kau dengan sikap bodoh yang kau tonjolkan selama ini...PRK 2 bukit 1 batang akan menjadi medan rakyat mengajar kamu semua..!!

Tiada ulasan: